سرپرست فرمانداری سرپل ذهاب شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بارش بی سابقه باران و تگرگ طی روز جاری گفت: شدت بارش های عصر امروز به حدی بود که آب در سطح زمین های کشاورزی روستای ریزه وند نجف جاری شد و مشکلاتی را برای اهالی این روستا ایجاد کرد.
محبت جمالی نیا افزود: به محض آغاز بارش باران، دستگاه های خدمات رسان به همراه ماشین آلات راهسازی و امدادی در محل مورد نظر حضور یافتند و نسبت به ایجاد انحراف در مسیر آب اقدام کردند و هم اکنون نیز پای کار هستند.
وی اظهار کرد: همچنین حد فاصل روستای 'جلالوند' تا 'واکل' از توابع سرپل ذهاب نیز به علت بارش شدید باران دچار آبگرفتگی شده که دستگاه های امدادی و خدمات رسان نسبت به تخریب پل محل که باعث انحراف آب به داخل زمین های کشاورزی شده بود، اقدام کردند تا از ادامه ورود آب به سمت اراضی کشاورزی روستائیان ممانعت کنند.
وی بیان کرد: برای جلوگیری از ورود سیلاب به داخل زمین های کشاورزی ، در مناطقی که نیاز بود نسبت به مخلوط ریزی و شن ریزی اقدام شد و هم اکنون با حضور دستگاه های خدمات رسان و امدادی ، اوضاع تحت کنترل است.
سرپرست فرمانداری سرپل ذهاب اضافه کرد که در 40 روز گذشته نسبت به ساماندهی آب های سطحی ، زهکشی و انتقال آب سطح شهر به شبکه مرکزی جمع آوری فاضلاب اقدام شد و از این بابت مشکلی نیست.
جمالی نیا گفت: هم اکنون بارش باران در شهرستان سرپل ذهاب قطع شده اما اعضای ستاد بحران پای کار هستند تا در صورت نیاز نسبت به خدمات رسانی اقدام شود.
وی ادامه داد: استاندار کرمانشاه نیز به محض اطلاع از وقوع سیلاب در سرپل ذهاب عازم این منطقه زلزله زده شد تا علاوه بر نحوه خدمت رسانی به مردم ، بازدیدی از سطح منطقه داشته باشد.
سرپل ذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه دارای 35 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.