اولین رویداد مهم خبری استان در هفته گذشته اظهارات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در خصوص راه اندازی قطار کرمانشاه به تهران بود که مردم از ابتدای هفته جاری می توانند نسبت به تهیه بلیط قطار به مقصد پایتخت اقدام کنند.
مهرداد سالاری عنوان کرد: از این پس هر چهار روز یک قطار از کرمانشاه عازم تهران سپس مشهد می شود که تعدادی از واگن های آن مخصوص مسافران تهران و تعدادی هم به مسافران مشهد اختصاص دارد؛ یعنی مسافران برای هر یک از این 2 مقصد هزینه متفاوتی می پردازند.
آنچنان که معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه عنوان کرد: مردم کرمانشاه تا آخر هفته جاری می توانند با مراجعه به سایت راه آهن نسبت به تهیه بلیط قطار به مقصد تهران اقدام کنند.
به گفته سالاری، از ابتدای تابستان هفته ای سه قطار از کرمانشاه عازم تهران و سپس مشهد می شود.

** اختصاص 3.25 هزار میلیارد تومان از سوی رییس جمهوری به کرمانشاه
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه سفر رئیس جمهوری دستاوردهای بسیار خوبی برای استان به همراه داشت، گفت: سه هزار و 25 میلیارد تومان بودجه توسط رئیس جمهوری به استان اختصاص داده شد که جزئیات آن را متعاقباً اعلام می کنم.
هوشنگ بازوند در نشست با فرمانداران استان در سرسرای تدبیر استانداری، افزود: سفر رئیس‌ جمهوری دستاوردهای بسیار مطلوبی برای استان داشت و ‌آقای روحانی و وزرا نیز از این سفر رضایت داشتند.
وی همچنین به زلزله استان اشاره کرد و اظهار داشت: زلزله آبان 96 کرمانشاه تنها زلزله بزرگی در این ابعاد بوده است که مدیریت آن به صورت استانی انجام شده است.

** واگذاری 27 واحد مسکونی به زلزله زدگان سرپل ذهاب
27 واحد مسکونی زلزله زدگان شهرستان سرپل ذهاب روز چهارشنبه با حضور سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی مراسمی به بهره برداری رسید.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این آیین با بیان اینکه این واحدهای مسکونی توسط بسیج و گروه های جهادی در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب احداث شده است ، گفت: با احتساب 23 واحد مسکونی که اسفند ماه پارسال احداث شد ، در مجموع 50 واحد تاکنون تحویل آسیب دیدگان شده است.
وی اظهار کرد: در آینده نزدیک نیز 142 واحد دیگر به متراژ 10 هزار مترمربع توسط بسیجیان جهادگر ساخته و تحویل زلزله زدگان می شود.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سایر تعهدات سپاه پاسداران برای ساخت منازل زلزله زدگان تا اوایل تابستان و قبل از تشدید گرما به اتمام می رسد که این خود یک افتخار بزرگ محسوب می شود.

** امسال خشک ترین سال در نیم قرن اخیر
وزیر نیرو با اشاره به بحث خشکسالی در کشور و لزوم مدیریت مصرف آب گفت: امسال خشک ترین سال طی نیم قرن اخیر بوده است.
رضا اردکانیان در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با کاهش محسوس بارندگی ها و وقوع خشکسالی، باید به موضوع افزایش بهره وری از آب در مناطق خشک و کم آب توجه بیشتری کنیم.
وی با بیان اینکه موضوع کم آبی در کشور باید کاملا جدی گرفته شود، از تشکیل کمیته های استانی به ریاست استانداران برای مدیریت مصرف آب اشاره کرد و گفت: فرهنگ استفاده صحیح از آب باید در جامعه نهادینه شود.

** افتتاح نیروگاه داریان با حضور وزیر نیرو
واحدهای اول و دوم نیروگاه سد داریان در شهرستان پاوه از توابع استان کرمانشاه روز پنجشنبه با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو افتتاح شد.
اردکانیان در ادامه سفر 2 روزه خود به استان کرمانشاه، پس از بازدید از طرح آبرسانی به شهر پاوه، 2 واحد از سه واحد نیروگاه سد داریان با ظرفیت کل 140 مگاوات را افتتاح کرد.
این 2 واحد پس از طی دوره یک ماهه بهره ‌برداری آزمایشی با حداقل تریپ مجاز و بیش از سه هزار و 280 ساعت کارکرد به شبکه سراسری برق کشور پیوست.
نیروگاه داریان دارای سه واحد 70 مگاواتی با توربین های فرانسیس عمودی است که توانسته با تولید شبانه روزی، 210 گیگاوات ساعت انرژی به بازار برق عرضه کند.
واحد اول این نیروگاه در شهریور ماه سال 96 به شبکه سراسری متصل شد و اکنون در حال تولید انرژی است.
اعتبار هزینه شده برای راه اندازی این نیروگاه 2 هزار و 356 میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات طرح های عمرانی ملی تامین شده است.

** افتتاح سد شهدای ازگله با حضور وزیر نیرو
بهره برداری از سد مخزنی شهدای ازگله در غرب استان کرمانشاه روز پنجشنبه به طور رسمی و با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو آغاز شد.
اردکانیان پس از افتتاح نیروگاه داریان در پاوه، راهی شهرستان ثلاث باباجانی شد و سد مخزنی شهدای ازگله را افتتاح کرد.
این سد از نوع سنگ ریزه ای با هسته رسی است که به ارتفاع 65 متر از پی احداث شده و دارای مخزنی به حجم 30 میلیون متر مکعب است.
برای احداث سد شهدای ازگله حدود 2 میلیون و 200 هزار متر مکعب مصالح سنگ ریزه ای و 250 هزار متر مکعب مصالح رسی ریزدانه استفاده شده است.

** راه اندازی پرواز کرمانشاه به اهواز
مدیرکل فرودگاه کرمانشاه از راه اندازی پرواز مسیر کرمانشاه - اهواز و بالعکس از روز پنجشنبه، ششم اردیبهشت خبر داد و گفت: برقراری این پرواز پیرو درخواست های متعدد مردم کرمانشاه و استان های همجوار و با پیگیری های مستمر انجام شد.
مجتبی بیاتی گفت: براساس برنامه تبیین شده این پرواز روزهای پنجشنبه هر هفته ساعت هشت صبح توسط شرکت هواپیمایی کارون از فرودگاه کرمانشاه انجام خواهد شد.
وی یادآور شد: فرودگاه کرمانشاه به عنوان فرودگاه مرکز منطقه غرب کشور در سال 1350 تاسیس شده و اکنون با انجام بیش از 120 پرواز برنامه ای هفتگی توسط 9 شرکت هواپیمایی به هفت مقصد پروازی داخلی و نیز مقاصد خارجی نقش بسزایی در جابجایی مسافران استان های غربی کشور را دارد.

** راهبرد جمهوری اسلامی ایران تغییرناپذیر است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مظلومان و تمام آزادیخواهان جهان و مقابله با توطئه های سازمان یافته سران استکبار ، تغییرناپذیر است.
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در همایش صعود بسیجیان کشور به ارتفاعات بازی دراز در سرپل ذهاب ، خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی افزود: پنبه تغییر راهبرد در جمهوری اسلامی ایران را از گوش خود بیرون بیاورید ، خط مشی ما را امام راحل ترسیم کردند و رهبر فرزانه انقلاب نیز روز به روز این راهبردها را تحکیم کرده اند.
وی اظهار داشت: اینکه آمریکا ، متحدانش و برخی کشورهای مرتجع منطقه حرف از تهدید و تحریم بزنند کاری از پیش نخواهند برد چرا که ملت ما سرد و گرم چشیده و معجزات الهی را لمس کرده اند.
وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با ترقه بازی در اطراف خود به جایی نخواهد رسید ، بیان کرد: ملت ایران تکفیری ها و کشورهای مرتجع را از مرزهای ایران و حتی از عراق و سوریه بیرون کرد و این توفیق ها در سایه توکل به خداوند متعال حاصل شده است.

** تلاش مسئولان برای بازگشایی مرزها
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه از استاندار کرمانشاه خواست وضعیت معیشتی مردم مرزنشین استان را برای وزارت کشور تشریح نماید و برای بازگشایی مرزها برای فعالیت کولبران مرزنشین تلاش نماید.
ماموستا ملا محمد محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع شافعی، با توصیه به مدیران و مسئولان برای ممانعت و جلوگیری از قاچاق و تاکید بر عزم جزم آنان برای مبارزه با سودجویان افزود: از دولت می خواهیم مرزها را که منبع درآمد مردم مرزنشین است برای فعالیت های کوله بری آنها باز کند.
وی در ادامه، فساد و شیوع رشوه در برخی طبقات مختلف را زیبنده جامعه اسلامی ندانست و گفت: رشوه خواری در هر شکل و هر نامی حرام است و خداوند به صراحت به رشوه دهنده و رشوه گیرنده هشدار داده است.
ماموستا محمدی همچنین با انتقاد از رفتارهای اشرافی و متکبرانه عده ای و نمایش آن در خیابان ها، چنین اعمالی را در حالیکه مشکلات عدیده اقتصادی مردم را در فشار قرار داده و خانواده ها از برخی امکانات بی بهره اند، خطرناک و موجب ناراحتی دانست.

** اقتدار نظام جمهوری اسلامی در دنیا
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی که در پرتو تلاش های شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروهای مسلح ایجاد شده، در دنیا کم نظیر است.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی به واسطه داشتن ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج مقتدر یکی از قدرت های جهانی است و وجود سربازان گمنام امام زمان (عج) نیز امنیت و آرامش بسیار خوبی به کشور بخشیده است.
وی افزود: موفقیت های پی در پی نظام و دور ماندن دشمنان از دستیابی به اهدافشان باعث شده تا بیشتر از همیشه به فکر تفرقه افکنی در کشورمان و تضعیف نیروهای مسلح بیفتند که نمونه اخیر آن را می توان در وارد آوردن هجمه به نیروی انتظامی مشاهده کرد.
آیت الله علما با اشاره به اهمیت وجود نیروی انتظامی در جامعه و امنیت پایداری که با تلاش های شبانه روزی پلیس رقم خورده است، افزود: اگر روزی نیروی انتظامی نباشد مشخص می شود که وجود آن ها تا چه اندازه حیاتی و لازم است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.