به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند چهارشنبه در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه هیچ طرحی برای چگونگی عملکرد با سوانح طبیعی تاکنون طراحی نشده است.
وی افزود: روز گذشته جلسه ای را با نمایندگان مجلس در بهارستان داشتیم که آنان نیز به اتفاق از نبود برنامه ای مدون برای مدیریت سوانح طبیعی انتقاد کردند.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: باید طرح مقابله با سوانح طبیعی متناسب با هر استان و هر منطقه طراحی و برنامه ریزی های لازم‌ پیش از وقوع بلایا انجام شود.
بازوند یادآور شد: یکی از مشکلات ما در زلزله اخیر نداشتن طرحی از پیش تعیین شده برای مدیریت شرایط بود که مشکلاتی را ایجاد کرد.
وی افزود: از جمله این مشکلات می توان به در نظر نگرفتن مکانی مناسب برای برپایی چادرها بود که پس از بارندگی مشکلات بسیاری را برای زلزله زدگان و مسئولان ایجاد کرد.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تهیه طرح جامع مدیریت بلایای طبیعی، مستلزم بررسی زلزله های پیشین و اقدام های پژوهشی است، گفت: به زودی با کمک یونسکو کارگاه هایی به منظور بررسی ابعاد مختلف زلزله کرمانشاه برگزار خواهد شد.
بازوند اضافه کرد: در این کارگاه ها باید نقاط ضعف و قدرت مدیریت بحران زلزله کرمانشاه را بررسی کنیم.
وی ادامه داد: از دومین روز زلزله تیمی پژوهشی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه حضور داشتند و از آن زمان تاکنون در حال بررسی شرایط هستند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.