سید نعمت الله حقیقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در هر کدام از این یک هزار واحد صنعتی محصولاتی تولید می شود که علاوه بر نیازهای استان، بخشی از نیازهای کشور را نیز تامین می کنند و این بدان معناست که ما می توانیم بر روی کالاهای تولیدی کرمانشاه حساب باز کنیم.
وی به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب در راستای حمایت از کالای ایرانی نیز اشاره کرد و گفت: در سطح مدیریت کلان استان و مطابق با برنامه های پیش رو، تصمیم گرفته شده که بحث حمایت از کالای ایرانی با جدیت پیگیری و این مساله در استان با عنوان حمایت از کالاهای تولید داخلی کرمانشاه در صدر اولویت های کاری مدیران و مسئولان ذیربط قرار گیرد.
وی پتانسیل ها و ظرفیت های تولیدی کرمانشاه را خوب ارزیابی کرد و اظهار کرد: در بخش زیرساخت ها و مصالح ساختمانی و جاده ای و راه ها و مواصلات، همچنین سازه های فلزی و بتنی، سیمان و ماسه و آجر، کاشی و موزاییک و سایر اقلام و کالاهای مورد نیاز برای بازسازی مناطق زلزله زده، بخصوص شهر سرپل ذهاب، امکانات و تولیدات استان در سطح بالا و خوبی است.
او گفت: تصمیم مدیریت کلان استان بر استفاده از این تولیدات برای بازسازی سرپل ذهاب است که بدین ترتیب تهدید و تخریب زلزله که واقعه ای اسف بار برای استان و کشور بود و همه را مصیبت زده کرد، به فرصتی برای رونق و شکوفایی اقتصادی کرمانشاه تبدیل خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه گفت: بهره گیری از قابلیت ها و مزیت های استانی نیاز به رویکرد عملی و میدانی مردم به سمت مصرف کالاهای ساخت داخل است و این رویکرد محقق نخواهد شد مگر این که همه دستگاه های فرهنگی و رسانه ای و نخبگان استان در مسیر اصلاح الگوی مصرف قدم بردارند.
حیقیقی یادآوری کرد که تبلیغات و آموزش های گسترده، کیفی و مهمی را باید آغاز و فرهنگ سازی لازم را در این زمینه و در سطح جامعه انجام دهیم.
وی تاکید کرد که سیاست راهبردی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه این است که از تولیدات داخلی تا جایی که توان و امکانات اجازه می دهد، حمایت عملی به عمل آورد و به ارائه مشوق های خود برای رونق تولید ادامه دهد.
وی تصریح کرد که مردم ما باید با تمام وجود بدانند که با حمایت از کالای داخلی و مصرف کالاهای تولید استان، می توانند به ایجاد اشتغال و حل مشکل بیکاری فرزندان خود کمک کنند.
وی به کیفیت کالاها نیز اشاره کرد و گفت: امروز در بازارهای جهانی، گرایش به سمت کیفیت و برند سازی است و اگر کالاهای تولیدی ما از این چرخه کیفی سازی عقب بماند نه تنها در بازارهای داخلی با شکست مواجه خواهند شد، بلکه قدرت رقابت با کالاهای خارجی را نیز از دست خواهند داد.
او افزود: بنابراین تاکید همیشگی ما بر ارتقای کیفیت تولیدات و برندسازی برای تغییر رویکرد مصرفی مردم به سمت استفاده از کالاهای تولیدی داخل کشور است و برای دست یابی به این مهم، سازمان صنعت، معدن و تجارت با تمام وجود و امکانات در اختیار تولیدکنندگان و صنعت گران است.
مقام معظم رهبری در پیام نوروزی، سال 97 را سال 'حمایت از کالای ایرانی' نامگذاری کردند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای یک هزار واحد تولیدی با 30 هزار نفر اشتغالزایی است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.