به گزارش خبرنگار ایرنا ، عزیزالله مهدیان روز شنبه در جلسه ستاد بازسازی قصرشیرین در محل فرمانداری افزود: روند بازسازی در همه مناطق زلزله زده استان کرمانشاه یکسان است و باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی این مهم با سرعت بیشتری پیگیری شود.
وی اظهار کرد: هم اکنون در شهرستان قصرشیرین نظم خاصی حاکم است و از این رو روند بازسازی باید با همکاری سایر دستگاه های اجرایی با شتاب بیشتری دنبال شود.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن بیان کرد: پس از زلزله مهیب هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان در غرب کرمانشاه ، بنیاد مسکن استان تهران به عنوان معین بازسازی مناطق زلزله زده قصرشیرین انتخاب شد و با توجه به این که این نهاد در مقایسه با سایر استان ها از توانایی بیشتری برخوردار است ، بر همین اساس کار بازسازی در این شهرستان باید متفاوت تر از سایر مناطق زلزله زده باشد.
مهدیان ، روند بازسازی در روستاهای زلزله زده قصرشیرین را مطلوب ارزیابی کرد و در عین حال گفت که این مهم در مناطق شهری کند است و باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی و استفاده از ظرفیت های موجود ، موانع و مشکلات فراروی در این بخش رفع شود.
وی اظهار داشت: قصرشیرین این ظرفیت را دارد تا کار بازسازی واحدهای آسیب دیده ، بهتر و با سرعت بیشتری نسبت به سایر مناطق زلزله زده انجام شود.
این مقام مسئول ، از تخصیص 150 میلیارد ریال اعتبار برای صدور پروانه کسب به شهرداری های مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد.
مهدیان گفت: برای این که کار بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده با شتاب بیشتری انجام شود ، نیازمند حضور بیشتر مردم و همکاری آن ها با دستگاه های اجرایی ذیربط هسیتم.
فرماندار قصرشیرین نیز در سخنانی ، شمار واحدهای مسکونی تخریبی نوع یک در مناطق شهری را 750 واحد اعلام کرد و افزود: باید با توجه به اقلیم خاص آب هوایی این شهرستان ، روند بازسازی با سرعت بیشتری انجام شود.
فرامرز اکبری گفت: روند بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق روستایی قصرشیرین به خوبی در حال انجام است اما در سطح شهر مشکلاتی را پیش رو داریم که باید با رفع موانع و همکاری همه عوامل ، بازسازی با شتاب بیشتری دنبال شود.
وی اضافه کرد که بنیاد مسکن باید برای تامین ماشین آلات سنگین مورد نیاز در سطح شهر اهتمام بیشتری داشته باشد تا کار بازسازی با سرعت بیشتری انجام شود.
وی بر لزوم تعیین تکلیف واحدهای مسکونی حاشیه شهر ، هتل ها ، مساجد و حسینیه ها که در اثر زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان دچار خسارت شدند ، تاکید کرد.
فرماندار قصرشیرین از پرداخت تسهیلات 50 میلیون ریالی به مستاجران واحدهای تخریبی زلزله اخیر خبر داد و گفت: در جریان زلزله 21 آبان پارسال ، خسارت قابل توجهی به واحدهای مسکونی و زیرساخت های این شهرستان وارد شد.
اکبری افزود: کار ارزیابی خسارت پنج هزار و 682 واحد مسکونی این شهرستان که در اثر زلزله اخیر تخریب و یا آسیب دیده بودند ، از سوی بنیاد مسکن استان تهران به عنوان معین بازسازی این منطقه مرزی ، انجام شد.
وی گفت: از مجموع واحدهای ارزیابی شده ، یک هزار و 187 واحد مسکونی شهری و روستایی تخریبی نوع یک و 2 و سه هزار و 991 واحد مسکونی این مناطق نیز از نوع تعمیری نوع یک، 2 و سه هستند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.