فرامرز اکبری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال 78 تا کنون به طور رسمی سال ها را نامگذاری می کنند که این نام ها در 10 سال گذشته تا کنون بیشتر حول محور مسایل اقتصادی است.
وی اظهار کرد: این نامگذاری یک راهبرد در کشور و انگشت اشاره ای از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان کسی که سیاست های کلان نظام جمهوری اسلامی را تعریف می کند، است.
فرماندار قصرشیرین در ادامه گفت: شعار سال راهبرد اقتصادی کشور را براساس مطالعات و بررسی ها و نیازهای جامعه مشخص می کند که همه مجموعه نظام در بخش های مختلف موظفند برای تحقق آن تلاش کنند.
اکبری ادامه داد: کشور ما با شرایط بسیار خوب موقعیت جغرافیایی، سابقه ای طولانی، داشتن نیروی انسانی و دارابودن نخبگان اقتصادی، اجتماعی، علمی و تمدنی درخشان، متاسفانه مردمی مصرف کننده دارد.
وی اظهار کرد: دلیلی ندارد کشور غنی ما یک کشور وارد کننده کالاهای نامرغوب و بی کیفیت باشد، از این رو راه برون رفت از این مشکل حمایت از کالای ایرانی و تولید داخل برای ایجاد اشتغال و رونق بخش تولید و بهبود معیشت مردم است.
وی گفت: با ورود هر کالایی به کشور یک شغل در جامعه از بین می رود و وجود آمار بالای بیکاری دلیل واردات بی رویه است.
اکبری اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با تیزهوشی، امسال را به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند که تحقق آن تولید رونق داخلی، ایجاد اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی و زندگی مردم را به دنبال دارد .
وی با بیان اینکه مخاطب پیام رهبری همه ملت ایران هستند، گفت: برای تحقق این شعار باید همه مردم جامعه تلاش کنند چون از قبل آن همه کشور و بخش های مختلف و ملت منتفع می شوند.
فرماندار قصرشیرین بیان کرد: باید فرهنگ تولید و درست مصرف کردن و داشتن وجدان کار، انضباط اجتماعی و استفاده از کالای ایرانی در جامعه را تقویت کنیم و در این راستا همه اصحاب رسانه، صدا وسیما، تریبون به دستان، امامان جامعه و متولیان فرهنگی باید تلاش کنند.
اکبری افزود: در حوزه تصمیم گیری و اجرا دولت باید مقدمات کار را فراهم کند، مرزها را کنترل و لایحه تنظیم و تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده و با اعمال و وضع قوانین گمرکی از ورود کالاهای بی کیفیت از سوی تجار جلوگیری کند و از تولید کننده داخلی حمایت کرده و مشوق های لازم را برای تولید کالاهای با کیفیت برای آن ها فراهم کند.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین تصریح کرد: تولید کنندگان هم وظیفه دارند ذائقه ایرانی و نیاز جامعه را شناسایی کرده تا کالاهای تولید شده را به لحاظ کیفیت و قیمت طوری عرضه کنند که با مشابه خارجی قدرت رقابت داشته باشد.
وی گفت: مردم ما با سابقه تمدن چند هزار ساله باید دست به دست هم دهند که فرهنگ حمایت از کالای ایرانی تقویت و در جامعه نهادینه شود.
وی اعلام کرد که در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تحقق اهداف شعار سال به مجموعه مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان قصرشیرین بر استفاده از کالای ایرانی و خرید تمامی ملزومات و تجهیزات ادارای ایرانی تاکید کرده ایم.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها 2 مرز رسمی پرویزخان و خسروی فعال است.
3012/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.