فرماندار، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و القان در مجلس، مدیران اجرایی و اعضای کارگروه در نخستین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در سال جدید بر حمایت از کالای ایرانی و ایجاد اشتغال در سال 97 تاکید کردند.
ابوالقاسم پالیزگیر فرماندار ساوجبلاغ در این نشست گفت: هیچ اولویتی در سال 97 بالاتر از ایجاد اشتغال نداریم چرا که هرشغل سپری در برابر آسیب های اجتماعی خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه امنیت اقتصادی و اشتغال با خرید کالای ایرانی فراهم می شود، گفت:
خرید کالای ایرانی مشکلات اقتصادی و بیکاری را از بین می برد و رونق اقتصادی و اشتغالزایی را به همراه خواهد داشت و در پی آنها امنیت اقتصادی و اجتماعی نیز فراهم می شود.
پالیزگیر گفت: بی شک زمانی که از تولید داخلی حمایت شود، درآمد خانوارهای ایرانی افزایش می یابد، وقتی چرخ اقتصادی مملکت بچرخد بسیاری از مشکلات خانواده ها که ناشی از بیکاری است رفع می شود و در نتیجه امنیت اقتصادی و اجتماعی حاصل می شود.
وی افزود: حمایت از تولید داخلی و ترویج کالای ایرانی از تمام ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اهمیت دارد.
فرماندارساوجبلاغ ضمن درخواست اعلام لیست کالاهای تولید شده در شهرستان خطاب به مسئولین، اظهار داشت: خرید کالاهای خارجی دارای تولید مشابه داخلی توسط مدیران دولتی ممنوع می باشد
پالیزگیر به اقدامات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در سال گذشته اشاره کرد وگفت: سال گذشته سال خوبی در حوزه ایجاد اشتغال در شهرستان ساوجبلاغ بود و علاوه بر رتبه استانی رضایتمندی مردم از نظام را نیز در پی داشت.
وی افزود: سال گذشته 7 هزار 452 شغل در این شهرستان ایجاد شد که 165 درصد تحقق اهداف رو در برداشت.
فرماندارساوجبلاغ با اشاره به تعهد دولت در سال 97 و ایجاد اشتغال برای بیش از 1 میلیون نفر گفت: این امر محقق نمی گردد مگر اینکه بخش خصوصی هم در این بخش ورود کنند که البته مسئولین با همکاری با بخش خصوصی این مهم را تسریع خواهند بخشید.
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی نیاز دارد که مردم خود به صحنه بیایند و با تحریم کالاهای خارجی اقتصاد کشور را رونق بخشند.
محمود بهمنی به پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: مراجعه مکرر به بانک‌ها برای گرفتن تسهیلات از جمله دغدغه‌ها و گرفتاری های اهالی صنعت و تولید می باشد و بانک‌ها به حدی فرآیند را سخت کرده‌اند و اهم مشکلات صنایع در اخذ تسهیلات رونق تولید مواجهه با مسائل و موانعی است که از سوی بانک ها ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تولید، توزیع و مصرف کننده سه حلقه متصل به هم هستند، خاطرنشان کرد: ما باید شهرداران را مکلف به شکل گیری این سه حلقه نماییم تا ضمن حمایت از تولید داخل در بهبود فضای کسب و کار نیز اقدام گردد.
بهمنی با اشاره به شعار سال مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: یکی از عوامل تحقق شعار سال تولید باکیفیت است و تولیدکنندگان می‌توانند با تولید کالای با کیفیت نیاز‌های مردم را در داخل تامین کنند و سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.
نماینده مردم ساوجبلاغ ونظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تولیدکنندگان می‌توانند با تولید اجناس باکیفیت مصرف‌کنندگان را به خرید کالای داخلی ترغیب کنند چرا که با تولید کالای بی کیفیت و بدون بهره وری قطعا نمی توان جلوی واردات را گرفت.
وی افزود: مصرف‌کنندگان داخلی نیز با خرید کالای ایرانی نقش بسیار مهمی در تولید کالای باکیفیت دارند و می‌توانند زمینه را برای پیشرفت تولیدکنندگان فراهم کنند چرا که با خرید جنس ایرانی می‌توان از آنها انتظار تولید کالای مرغوب را داشت.
وی افزود: صنایع باید به این نکته توجه کنند که رمز دستیابی به رشد اقتصادی توجه به تولید صادرات محور است و تولیدی که کیفیت مورد انتظار مردم برای خرید کالای ایرانی را دارد.
1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.