وزش باد شدید و بارش پراکنده باران از اواخر روز پنجشنبه در سطح استان کرمانشاه آغاز شده و همچنان ادامه دارد اما علی محمد زورآوند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این وضعیت تا آخر امروز جمعه به پایان می رسد.
به گفته او، تاکنون بیشترین سرعت وزش باد در بخش سومار با 115 کیلومتر بر ساعت ثبت شده و سرعت باد در هرسین با 90 و کنگاور با 65 کیلومتر بر ساعت بیشتر از سایر شهرهای استان بوده است.
زورآوند در باره میزان بارش باران این موج ناپایدار نیز عنوان کرد: تا ساعت 9:30 صبح جمعه بیشتر بارش ها در بخش گواور و شهر پاوه با هفت و 6 میلی متر به ثبت رسیده است.
وزش باد شدید طی دیشب و امروز موجب شکستگی برخی درختان و واژگون شدن چادر و کانکس های زلزله زدگان استان کرمانشاه شده است.

**کاهش شدید دمای هوا از فردا
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: برای روزهای شنبه و یکشنبه هم شاهد افت محسوس دمای هوای استان بین هفت تا 10 درجه خواهیم بود.
به گفته زورآوند، در این 2 روز دمای شهر کرمانشاه حتی به کمتر از پنج درجه سانتیگراد و دمای مناطق سردسیر استان هم به نزدیک صفر درجه خواهد رسید که این شرایط ممکن است برای نشاءکاری کشاورزان خسارت هایی به بار بیاورد.

**هوای سیزده بدر صاف است
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه همچنین در باره وضعیت آب و هوا در روز طبیعت (سیزده بدر) گفت: در این روز پدیده خاصی در سطح استان نخواهیم داشت و آسمان صاف است اما جزئیات بیشتر را در روزهای آینده منتشر خواهیم کرد.

**بارش خوب باران در هفته آینده
زورآوند از ورود یک سامانه بارشی نسبتا قوی در اواخر هفته آینده هم خبر داد و افزود: این موج امیدوارکننده است و چون تغییرات آن زیاد است، اطلاعات بیشتر در باره آن را طی روزهای آینده منتشر می کنیم.
او همچنین پیش بینی کرد که بارش باران در نیمه دوم فروردین و نیمه اول اردیبهشت در حدود نرمال باشد.
میانگین بارش باران در استان کرمانشاه از ابتدای سال زراعی جاری تا اسفند 96 به 305 میلی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 50 درصد و نسبت به دوره بلند سه درصد رشد داشته است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 940 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است.
7444/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.