مجید اکبری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه صحنه یکی از خوش آب و هواترین مناطق استان کرمانشاه بشمار می رود، اظهار کرد: از مهمترین جاذبه های گردشگری و تاریخی این شهرستان می توان به سراب دربند، گوردخمه، سراب گروس، امامزاده خلیل الله گروس، سراب سیریجان و... اشاره کرد.
وی با بیان اینکه گوردخمه دربند صحنه در سمت راست رودخانه دربند و در دامنه کوه شوق علی واقع شده است، گفت: قدمت این گوردخمه به زمان مادها باز می گردد و مردم محلی به آن قبر کیکاوس، فرهاد تراش و گور شیرین و فرهاد می گویند.
وی ادامه داد: این گوردخمه 2 طبقه است و 50 متر از سطح رودخانه ارتفاع دارد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صحنه به فراهم کردن زمینه بازدید گردشگران از این گوردخمه اشاره کرد و افزود: به دلیل ارتفاع گوردخمه از سطح زمین تا پیش از این بازدید از آن تنها برای کوهنوردان امکانپذیر بود.
وی اضافه کرد: در این راستا در نوروز امسال با نصب داربست این امکان را برای میهمانان نوروزی فراهم کردیم تا بتوانند از نزدیک از گوردخمه دربند صحنه بازدید داشته باشند که تاکنون با استقبال گسترده ای نیز مواجه شده است.
اکبری همچنین اضافه کرد: در محوطه توریستی دربند در مجموع 12 غرفه و سیاه چادر عرضه صنایع دستی، سوغات، آش ها و شیرینی های محلی برپا شده است.
به گفته وی، جاجیم بافی، گلیم بافی، قالی بافی، فرش بافی، چرم دوزی و ساخت سازهای سنتی مهم ترین صنایع دستی شهرستان صحنه هستند.
شهرستان در 50 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.
8066/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.