جمال ابراهیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ساماندهی معابر و آماده سازی شهر برای استقبال از میهمانان نوروزی و ایجاد رفاه برای شهروندان را دلایل اصلی این ممنوعیت عنوان کرد.
وی با اشاره به مدت یک ماهه اعمال این ممنوعیت، تصریح کرد: از پانزدهم تا 17 فروردین سال آینده دستگاه های حفار باید ضمن خودداری از انجام هرگونه حفاری جدید، نسبت به ترمیم و بازسازی نوارهای حفاری باقی مانده در سطح شهر اقدام کنند.
شهردار روانسر افزود: حفاری ها هزینه های مازاد را به شهرداری تحمیل می کند اما صدور مجوز حفاری نیز گریزناپذیر است.
ابراهیمی، ناهماهنگی شرکت های خدمات رسان برای تنظیم زمان و فصل مساعد حفاری را به نظام مالی و نحوه اختصاص بودجه های دولتی مرتبط دانست و اضافه کرد: بودجه های سالانه دولتی در تیر ماه هر سال تخصیص داده می شود و تا طی مراحل تشریفات اداری مربوط به مناقصه و تعیین و واگذاری امور به پیمانکار و تجهیز کارگاه چندین ماه به طول می کشد و ناگزیر اکثر حفاریها در نیمه دوم سال آغاز می شود.
وی تصریح کرد: شهرداری تنها در اسفند هر سال برای تدارک مقدمات سال نو و زیباسازی شهری اجازه حفاری نمی دهد و شرکت های حفار را ملزم به مرمت کانال ها می کند.
شهردار روانسر یادآور شد: شهرداری در هنگام اجرای طرح های عمرانی و آسفالت معابر از قبل به شرکت های حفار اعلام می کند تا در صورتی که نیاز به حفاری و توسعه شبکه خدماتی وجود دارد، پیش از اجرای عملیات عمرانی، کانال های مربوطه را حفر و پس از اجرای تاسیسات محل را پوشانده و سپس شهرداری اقدام به آسفالت نمایند.
وی اظهار کرد: عمده حفاری ها در محدوده مرکزی شهر به منظور توسعه و ارتقای شبکه های خدماتی انجام می گیرد که نیاز به مرمت و روکش آسفالت در معابر شهری محسوس است.
شهردار روانسر بیان کرد: شهرداری روانسر از چند روز گذشته عملیات لکه گیری آسفالت معابر شهری را آغاز کرده و درصدد بهسازی معابر شهر است.
جمال ابراهیمی گفت: کارخانه دانه بندی شن و ماسه شهرداری روانسر که در ماه های گذشته نیاز به تعمیرات داشت با هزینه ای بالغ بر 400 میلیون تومان راه اندازی شده تا بتوانیم نیازهای زیرسازی را با سرعت و کیفیت بهتری انجام دهیم.
شهر روانسر با داشتن جاذبه های دیدنی و گردشگری و آب و هوای دلنشین در ایام مختلف سال پذیرای گردشگران است.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
8066/7455
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.