محمدرضا امیریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این کاروان ها متشکل از تیمی 20 تا 25 نفره هستند که سه شنبه تا پنجشنبه هر هفته به مدت سه روز با حضور در مناطق زلزله زده به افراد خدمات ارائه می کنند.
وی ادامه داد: این کاروان ها که از تمام نقاط کشور به کرمانشاه سفر می کنند کاملا تخصصی بوده و در آن ها پزشکان متخصص، پزشکان عمومی، پرستار، ماما و ... حضور دارند و به ویزیت افراد بیمار می پردازند.
امیریان یادآور شد: پزشکان متخصص این کاروان ها در زمینه های قلب و عروق، دندانپزشکی، روانپزشکی، چشم، بیماری های داخلی و ... به زلزله زدگان ارائه خدمت می کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه افزود: اولین کاروان سلامتی که به مناطق زلزله زده سفر کرد از استان گلستان بود که در سرپل ذهاب مستقر شدند.
وی تصریح کرد: این کاروان که روزهای پایانی هفته قبل در سرپل ذهاب مستقر شد حدود 2 هزار نفر از بیماران این شهرستان را ویزیت کرد.
امیریان ادامه داد: روز سه شنبه هفته جاری نیز قرار است گروه دیگری از کاروان های سلامت که متعلق به استان آذربایجان شرقی است بازهم در نقطه دیگری از شهرستان سرپل ذهاب مستقر شوند و به مداوای بیماران بپردازند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه همچنین از ادامه طرح سحر که در آن تیم های دوستدار کودک و متخصصان بحث بهداشت و روان در مناطق زلزله زده حضور پیدا می کنند، خبر داد و گفت: در این طرح بیش از 500 روستای مناطق زلزله زده در دستور کار متخصصان امر قرار می گیرد و حمایت های روانی لازم بعمل می آید.
وی در پایان و در خصوص توزیع اقلام اساسی خانوارهای نیازمند که در حادثه زلزله امکانات اولیه زندگی خود را از دست دادند نیز گفت: 21 هزار خانوار از طریق بنیاد مسکن شناسایی شده و قرار است با همکاری استانداری لوازم اولیه مانند فرش، یخچال، تلویزیون و ... آن ها تامین شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.