به گزارش خبرنگار ایرنا، فرامرز اکبری روز یکشنبه در کارگاه آموزشی قوانین و مقررات سازمان های مردم نهاد در قصرشیرین افزود: در دنیای امروز، دولت ها که یک نهاد ساخته شده توسط خود مردم است، نمی توانند به تنهایی پاسخگوی همه نیازهای جامعه باشد.
وی اظهارداشت: زلزله مهیب هفت و سه هم ریشتری 21 آبان امسال در مناطق غربی استان کرمانشاه، بحران بزرگی بود و با وجود کمک های قابل توجه دولت به مناطق آسیب دیده، شاهد بودیم مردم سراسر کشور با بسیج امکانات خود به مردم زلزله زده کمک کردند.
وی بیان کرد: قصرشیرین شهرستانی با موقعیت ویژه و دارای ظرفیت های بزرگ برای توسعه است و به همین دلیل سازمان های مردم نهاد می توانند قدم های مهمی برای پیشرفت و آبادانی این شهر بردارند.
فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه هنوز آثار جنگ بر چهره شهر قصرشیرین نمایان است، ادامه داد: بحران زلزله، موقعیت مرزی و ظرفیت های صادراتی، بازسازی شهر، بازیابی نقش قصرشیرین در سطح استان و کشور و بازگشت مردم به نفت شهر از مهمترین مواردی است که سازمان های مردم نهاد این شهرستان می توانند در آن ایفای نقش کنند.
اکبری اضافه کرد که جنگ تحمیلی، زمینه ساز حماسه حضور مردم بود که با رشادت های فراوان به این کارزار بزرگ ورود کردند و با مدیریت جنگ، به پیروزی رسیدند.
فرماندار قصرشیرین گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس، شاهد حضور گسترده انجمن ها، سازمان ها و توده های بزرگ مردمی بودیم که در دفاع از این آب و خاک، از جان مایه گذاشتند.
اکبری، با بیان اینکه در دین مبین اسلام، پیامبر اکرم (ص) همواره بر حضور مردم در اداره جامعه تاکید داشتند و اعتقاد به این اصل از مبانی دین اسلام است، گفت: انقلاب اسلامی نیز به معنای واقعی ، مشارکت مردمی در اداره جامعه را تفسیر کرد.
در پایان، نخستین دوره انتخابات تعیین نماینده سازمان های مردم نهاد با حضور هیات نظارت سازمان های مردم نهاد در محل فرمانداری قصرشیرین برگزار شد.
شهرستان قصرشیرین 16 تشکل مردم نهاد دارد که تاکنون 9 تشکل در سامانه وزارت کشور ثبت و فعال است و 7 تشکل نیز در دست اقدام است.
تشکل های مردم نهاد در قصرشیرین تاکنون خدماتی شامل کمک به مردم بی بضاعت، اشتغال زنان، حمایت از جوانان ، محیط زیست ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، مناسبت های فرهنگی ، خدمات بهداشت و درمان و کمک های آموزشی را ارائه کرده است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.