به گزارش ایرنا؛ سردار محمدحسین سپهر دوشنبه شب در دومین کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات دانشگاه رازی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران جایگاه شانزدهم تولید علم را در دنیا دارد و از نظر سرعت علم، مقام دوم دنیا را داریم.
او با اشاره به اینکه یک و نیم درصد دانش سرشار دنیا را دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران تأمین می‌کنند، گفت: در طول چهار دهه از انقلاب اسلامی، بیشترین تحریم‌های کشور، تحریم علمی بوده است.
وی برخورداری از دانش سرشار و قدرت امنیتی دفاعی را دو پایه قدرتمند برای هر جامعه دانست و بیان کرد: اقتدار صنعت نظامی دفاعی و امنیتی در نتیجه حضور قدرتمند دانشمندان ایرانی بوده است.
سردار سپهر تجهیزات دفاعی کشور را مرهون مجاهدت دانشجو، دانشگاه و اساتید دانشگاهی دانست و افزود: امروز ما از صنایع دفاعی برخورداریم که برند است و هیچ کشوری تولید نکرده است.
وی با بیان اینکه دانش هوافضای جمهوری اسلامی ایران دانش اول منطقه است، گفت: دانش هوافضای ما دانش سیزدهم دنیاست و ما در دانش پزشکی جزو 10 کشور برتر دنیا و در فناوری نانو هشتمین کشور دنیا هستیم.
سردار سپهر اظهار کرد: آمریکایی‌ها اعتراف کردند که بزرگ‌ترین مشکل آمریکا در ایران، حضور ابر حریفی به نام آیت‌الله خامنه‌ای است و مردم اعتماد آمیخته با اعتقاد به رهبر جمهوری اسلامی ایران دارند.
وی با اشاره به توطئه‌های استکبار برای مقابله با اسلام گفت: استکبار داعش را در منطقه پدید آورد تا مسلمان مقابل مسلمان، شیعه مقابل شیعه، سنی مقابل سنی و شیعه مقابل سنی قرار بگیرد.
سردار سپهر بیان کرد: امروز دور تا دور ایران اسلامی در منطقه را سرویس‌های جاسوسی و توطئه‌های دشمنان فرا گرفته است، اما ایران اسلامی در امنیت کامل به سر می‌برد و تولید علم راهبرد ما است.
معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران بر ضرورت حفظ وحدت در کشور تأکید کرد و گفت: اگر ما قدرت دفاعی در منطقه نداشته باشیم، آمریکا یک لحظه درنگ نمی‌کند.
سردار سپهر وحدت قوا، دانش، همدلی مردم، اقتصاد و فرهنگ را از جمله مؤلفه‌های اقتدار ایران اسلامی دانست و گفت: رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که ایران در حال تبدیل شدن به یک ابرقدرت است.
وی با بیان اینکه اراده جمعی و نگاه‌های مثبت مسئولان برای رفع مشکلات کشور وجود دارد، گفت: ما قدرت تولید غذا برای 400 میلیون نفر داریم.
استان کرمانشاه 2میلیون نفر جمعیت دارد که در دفاع مقدس 9هزار و 800 شهید والامقام تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نموده است، همچنین 14 مدافع حرم از این استان در دفاع از حریم آل الله به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
از مجموع شهدای استان کرمانشاه، 75 علم افراشته عزت و غیرت در سنگر علم و دانش و دانایی نیز از استان کرمانشاه به مقام والای شهادت نائل آمدند.
در دومین کنگره بزرگ شهدای دانشجوی استان کرمانشاه همچنین از کتاب 'کودک و جنگ' نوشته دکتر 'تورج زینی وند' و دکتر 'عابدی' و نیز از کتاب 'تصویر آخر' زندگی‌نامه شهیده 'طیبه سادات زمانی' رونمایی به عمل آمد.
در این مراسم از دکتر زینی وند و دکتر عابدی تقدیر به عمل آمد.
همچنین در این مراسم از خانواده معظم شهدای والامقام شهید طیبه سادات زمانی گودینی، شهید سلمان نقش‌بندی و شهید حمزه جهان بیگی تجلیل به عمل آمد.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.