به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سلیمانی روز چهارشنبه در سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی سرپل ذهاب افزود: سرپل ذهاب سه باب کتابخانه عمومی دارد که در جریان زلزله اخیر، یک باب کتابخانه شهری و یک باب کتابخانه روستایی تخریب و یک باب کتابخانه عمومی شهری نیز دچار آسیب شدید شد که نیازمند بازسازی است.
وی اظهار کرد: کتابخانه های عمومی این شهرستان سه هزار و 700 عضو دارد که پس از زلزله مهیب 21 آبان، برای تداوم فعالیت آنها، با نصب کانکس خدمات رسانی لازم به اعضای کتابخانه های عمومی انجام می شود.
وی، تهیه و توزیع 2 محموله لباس گرم، اسباب بازی و عروسک، بسته های فرهنگی و لوازم التحریر، اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی از جمله قصه گویی، قصه خوانی، کتابخوانی، راه اندازی بخش کودک در کانکس و اهدای جوایز، نشست های کتابخوان و دیگر برنامه های فرهنگی در چادرهای زلزله زدگان را از فعالیت های اداره کتابخانه های عمومی سرپل ذهاب در این ایام عنوان کرد.
وی همچنین از اهدای 2 هزار جلد کتاب با موضوع های متفاوت و در عناوین مختلف در زمان روزهای پس از بحران زلزله توسط کتابخانه ملی و با همکاری کمپین امید در بین زلزله زدگان سرپل ذهاب خبر داد.
فرماندار سرپل ذهاب نیز گفت: کتابخانه های عمومی به مثابه قلب تپنده یک شهر عهده دار انتقال اطلاعات مناسب و به هنگام به جامعه هستند و از این رو در حوزه مدیریت بحران های طبیعی مانند زلزله، نقش محوری و اساسی بر عهده دارند.
اکبر سنجابی افزود: کارکنان کتابخانه های عمومی باید با استفاده از تجربیات دیگر زلزله های گذشته کشور در قالب کتاب، نوشته و عکس در جهت نهادینه کردن مفاهیمی مانند امید، مصالحه، امنیت و حفظ حرمت در جامعه اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی، نقش کارکنان کتابخانه های عمومی سرپل ذهاب را نیز در جهت آگاهی بخشی روزهای پس از بحران و چگونگی برخورد با ناملایمات در بین زلزله زدگان را بسیار اثرگذار توصیف کرد.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از 90 هزار تن جمعیت، دارای 48 کیلومتر مرز با عراق است.
7079/7399/3012/8066 خبرنگار:سیروس صدیقی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.