فرماندار اردکان گفت: هنرمندان روح جامعه را به سمت آرامش سوق می‌دهند، آنها جایگاه شایسته‌ای در جامعه دارند، لذا انسان بدون هنر مثل انسان بدون روح است.
هادی مقیمی در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه خوشنویسی شهرستان تصریح کرد: خوب زندگی کردن و خوب رفتار کردن هنر است ، امیدواریم جامعه ما به درجه ای از درک واقعیت‌ها برسد که مردم هنرمندان را قدر بدانند.
وی با یادآوری این موضوع که مسئولان وظیفه دارند، بستر فعالیت هنرمندان را تا حد امکان فراهم کنند، اضافه کرد: اگر زمینه هنرنمایی آنها با رعایت اصول و قواعد باز و روح هنر جاری شود،مسلما با جامعه اخلاقی رو به ‌رو خواهیم شد و اداره آن راحت‌تر خواهد بود.
فرماندار اردکان با اشاره به وجود برخی مشکلات اجتماعی در جامعه یادآورشد: بخش مهمی از مشکلات کنونی ما در بستر اخلاقی و فرهنگی، به بی ‌توجهی و سخت‌ گیری‌ها در حوزه هنر مربوط به سال‌های گذشته است، ما باید قدر و منزلت هنر را بیش از پیش بدانیم.
مقیمی با قدردانی از تلاش کانون بسیج هنرمندان و اداره کتابخانه‌های عمومی در برگزاری کار مسابقه خط در فضای کتابخانه، گفت: خط خوش، معرف شخصیت انسان‌ هاست و نشان می‌دهد نظم و فکر زیبا در آن زندگی جاری است.
وی افزود: می‌توان با استمرار برنامه‌های فرهنگی مختلف در فضاهای عمومی همچون پارک‌ها و کتابخانه‌ها، زمینه فرهنگ‌سازی و ترغیب بیشتر مردم به هنرهای مختلف از جمله خوشنویسی را فراهم کرد.
در این مسابقات که از اول محرم تا پایان صفر سال 96 برگزار شد، 70 نفر آثارشان را در کتابخانه عمومی آیت‌الله حائری به ثبت رساندند و در پایان به 2 اثر برگزیده از سوی فرمانداری و بسیج هنرمندان اردکان جوایزی اهدا شد.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.

**
سرپرست اداره دامپزشکی بافق گفت: 800 کیلوگرم فرآورده های دامی غیرمجاز در این شهرستان کشف و با حکم قضایی معدوم شد.
احسان زارع در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ماموران انتظامی در بازرسی از یک دستگاه کامیونت خاور عبوری این محموله را کشف و مورد را به دامپزشکی اطلاع دادند.
وی گفت: فرآورده های یادشده شامل امعاء و احشاء غیرخوراکی بود که به صورت غیر مجاز از استان کرمان به شرق کشور حمل که در بافق توقیف شد.
به گفته وی این فرآورده در صنایع چرم سازی و کفش دوزی کاربرد زیاد دارد که در این رابطه یکنفر دستگیر و برای پاره ای توضیحات تحویل مقام قضایی شد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.
7544/ 7543 / 2047 / خبرنگاران: مژگان دشتی و اصغر عسکری ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.