علی محمد زورآوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سامانه بارشی نسبتا قوی که از اوایل صبح امروز وارد جو منطقه شده علاوه بر بارش برای نقاط مختلف، سبب وزش باد و رعد و برق نیز خواهد شد.
وی ادامه داد: البته پیش بینی می شود شدت بارش ها از بعد ازظهر سه شنبه تا صبح چهارشنبه برای نواحی شمالغرب (اورامانات) و غرب استان (مناطق زلزله زده) باشد.
زورآوند خاطرنشان کرد: بارش علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی، ممکن است سبب رگبار پراکنده تگرگ و سیلاب‌های محلی (بخصوص در مناطق یاد شده) شود.
معاون هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: این بارش های در اوایل روز چهارشنبه بخصوص در ارتفاعات و نواحی سردسیر موقتا به شکل برف نیز مشاهده شود.
وی گفت: با توجه به وزش نسبتا شدید باد که انتظار می رود سرعت آن در برخی مناطق از جمله نواحی غربی بین 50 تا 70 کیلومتر بر ساعت باشد در روزهای سه شنبه و چهارشنبه شاهد تشکیل توده ای گردوغبار در نواحی مرزی باشیم.
زورآوند در خصوص وضعیت دمایی نیز گفت: دمای امروز شهر کرمانشاه در گرمترین ساعت به 12 درجه و امشب در سردترین حالت نیز به چهار درجه بالای صفر می رسد.
معاون هواشناسی کرمانشاه خاطرنشان کرد: گرمترین نقطه امروز استان قصرشیرین و سومار با 19 درجه بالای صفر و سردترین مناطق نیز طی امشب سنقر و کلیاییی و اسلام آبادغرب با 2 درجه بالای صفر خواهند بود.
وی تصریح کرد: تا پایان هفته جاری تغییرات دمایی خاصی رخ نمی دهد و در برخی مناطق سردسیر ممکن است طی یکی 2 روز پایانی هفته دمای یکی 2 درجه زیر صفر را تجربه کنند.
زورآوند در خصوص بارش های سال زراعی جاری (اول مهر تا 23 بهمن 96) نیز گفت: در این مدت میانگین بارش های استان به 114.5 میلی متر رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 154.5 میلی متر بوده 26 درصد و نسبت به دوره بلند مدت 54 درصد کاهش نشان می دهد.
وی در پایان به وضعیت بارندگی شهر کرمانشاه نیز اشاره و با بیان اینکه در سال زراعی جاری میانگین بارش ها در مرکز استان به 79.2 میلی متر رسیده، اظهار داشت: این مقدار بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 142.1 میلی متر بوده 44 درصد و در مقایسه با دوره بلند مدت نیز 65 درصد کاهش نشان می دهد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.