به گزارش خبرنگار ایرنا، داوود یاوری روز جمعه در کمیته فنی بررسی تسهیلات اشتغال فراگیر و تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: این طرح های اشتغالزا به بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، صندوق کار آفرینی امید و پست بانک ارجاع داده شده اند.
وی ادامه داد: پرداخت حدود 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری در سراسر کشور مصوب شده که 352 میلیارد و 800 میلیون تومان از این مبلغ سهمیه کرمانشاه است.
یاوری خاطرنشان کرد: این تسهیلات با کارمزد 4 تا 10 درصد در اختیار متقاضیان دارای طرح در سطح روستاها و عشایر استان قرار خواهد گرفت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه همچنین در خصوص اهمیت پرداخت این تسهیلات گفت: تاکید دستورالعمل پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری جزو اولویت هایی است که به تصویب کارگروه اشتغال نیز رسیده است.
وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید با در نظر گرفتن طرح های ویژه ایجاد اشتغال در کشور فرصت مناسبی را برای بهبود وضعیت اشتغال استان مخصوصاً در نواحی روستایی ایجاد کرده است.

** بررسی طرح های کلان در تهران انجام می شود
مدیرکل توسعه کسب و کار و تامین مالی معاونت توسعه اشتغال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه اظهار کرد: آن دسته از طرح هایی که بیش از 25 میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارند در تهران و کارگروه ملی انجام و از اختیارات استانی خارج می شود.
رامین اسدی همچنین در خصوص سامانه کارا نیز افزود: بسیاری از اشکالات این سامانه توسط دستگاه های اجرایی مرتبط در سراسر کشور احصاء شده و در حال رفع شدن است.
وی، هدف از ایجاد سامانه ' کارا ' را رصد کلیه مراحل پرداخت تسهیلات عنوان کرد و گفت: تسهیلات به کسانی پرداخت شود که خودشان کارآفرین هستند و دنبال شغل برای خود و یا ایجاد شغل های جدید و پایدار هستند.
او همچنین هدف از پرداخت تسهیلات روستایی را تولید محور شدن روستاها دانست و افزود: انتظار می رود تمام دستگاه های اجرایی در این طرح به گونه ای عمل کنند که این تسهیلات منجر به ایجاد اشتغال شود.
وی تصریح کرد: همانطور که در بخشنامه ها نیز آمده است برای پرداخت تسهیلات روستایی در صورتی که تهیه وثیقه برای صاحب طرح میسر نباشد صندوق های ضمانت آمادگی کامل برای این وثائق را دارند و همین امر باعث می شود انحراف از طرح بسیار کم باشد.
نرخ سود تسهیلات اشتغالزایی برای روستائیان و عشایر ساکن در مناطق مرزی چهار درصد، مناطق غیر مرزی 6 درصد و نواحی صنعتی روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر نیز 10 درصد خواهد بود.
استان کرمانشاه 2میلیون نفر جمعیت دارد که در 32شهر و 2هزار و 600روستا سکونت دارند.
3033/7458 خبرنگار: مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده: فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.