به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه برگزاری این نشست را در راستای اجرایی کردن مصوبات فرماندهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و عراق در اجلاس بغداد عنوان کرد.
سردار لطفعلی پاکباز روز دوشنبه افزود: مسائل و موضوعات مختلف مرزی در این نشست مطرح و بررسی شد و اکنون هم افزایی بسیار خوبی بین کلانتران جمهوری اسلامی ایران و مرزبانان عراق وجود دارد.
وی تصریح کرد: در این نشست مقرر شد میزان تلاش 2 طرف برای افزایش سطح همکاری ها و روابط متقابل بیشتر شود چون معتقدیم افزایش همکاری ها موجب تولید و ایجاد امنیت پایدار و مطلوبتر در مرزهای 2 کشور خواهد شد.
در ادامه فرمانده منطقه یکم مرزبانی عراق گفت: این نشست در راستای تفاهم نامه اجلاس بغداد مابین فرماندهان مرزبانی حمهوری اسلامی ایران وعراق و به منظور حل و فصل مشکلات مرزی 2 جانبه و فراهم کردن زمینه توسعه و گسترش مناسبات 2 کشور برگزار شد.
سرلشکر شیرکو عبدالله درویش افزود: براساس اجلاس بغداد این نشست های مشترک هر 6 ماه یکبار و هر بار در یکی از 2 کشور برگزار می شود و تداوم آن موجب می شود امنیت موجود در مرزهای 2 کشور حفظ شود.
وی اظهار کرد: در این نشست استفاده از شیوه های نوین در تقویت امنیت در مرزها و پایداری در اجرای مصوبات اجلاس بغداد مورد تأکید قرار گرفت.
در پایان این نشست مشترک مرزی تفاهم نامه ای در 10 بند تدوین و به امضای طرفین رسید و بر ضرورت گسترش و تحکیم روابط و همکاری های متقابل تأکید شد.
هیات مرزبانی عراق با بدرقه فرماندهی مرزبانی استان کرمانشاه از طریق مرز شوشمی به عراق بازگشت.
شهرستان پاوه با بیش از 61 هزار نفر جمعیت 84 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
7448/8066 خبرنگار:محمد هادی زامیاد ** انتشاردهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.