به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با تبریک فرا رسیدن سی و نهمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار کرد: سال ها مبارزه مردم علیه نظام استبدادی سرانجام در بهمن 57 نتیجه داد و حکومت اسلامی جایگزین رژیمی مستبد و خودکامه شد.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی که حدود 40 سال از عمر با برکت آن می گذرد عزت، اقتدار و استقلال را برای ملت ایران به همراه داشت، عزت و اقتداری که امروز زبانزد خاص و عام است و اثرات آن نیز در منطقه مشاهده می شود.
آیت الله علما ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی بود که توانستیم روی پای خود بایستیم و در بسیاری از دانش ها و علوم، پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته باشیم.
امام جمعه کرمانشاه همچنین به 19 بهمن روز نیروی هوایی و سالروز اعلام همبستگی همافران ارتش با انقلاب و امام راحل (ره) اشاره و از آن به عنوان یک رویداد تاریخی و کم نظیر یاد کرد.
وی افزود: در حالی که هنوز مشخص نبود در آینده چه پیش می آید همافران ارتش با همان لباس مخصوص خود به حضور امام راحل (ره) مشرف و با ایشان عهد و پیمان بستند که به انقلاب وفادار باشند.
آیت الله علما گفت: داشتن بصیرت در مواقع حساس بسیار مهم است و راه درست را به افراد نشان می دهد، همان بصیرتی که حدود یک ماه قبل باعث شد مردم بازهم در حمایت از نظام و انقلاب اسلامی در برابر اغتشاشات ایجاد شده دست به راهپیمایی بزنند.
خطیب جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه های نماز به سخنان رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه ایشان اشاره و اظهار کرد: معظم له در خصوص حوادث اخیر افغانستان طی یک ماه اخیر که منجر به کشته شدن حدود 200 نفر و زخمی شدن بیش از 300 نفر از مردم بی گناه شد مطالبی بیان و مقصر این اتفاقات را آمریکا معرفی کردند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که آمریکا با انتقال داعش به افغانستان هدف مهمی دنبال می کند و آن هم توجیه حضور خود در منطقه و کشورهای مختلف است.
آیت الله علما، یادآور شد: مقام معظم رهبری هدف دیگر ناامنی های ایجاد شده در منطقه توسط آمریکا را ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی و فراموش کردن قضیه فلسطین عنوان و نسبت به آن هشدار دادند.
وی در پایان به 14 بهمن روز فناوری فضایی نیز اشاره و اظهار کرد: در طول دوران پیروزی انقلاب پیشرفت های بسیاری حاصل شد که یکی از ان ها در همین صنعت فناوری فضایی بود تا این جمله 'ما می توانیم' به خوبی معنا شود.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.