رضا دولت آبادی روز پنجشنبه در نخستین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ساخت مدرسه 9 کلاسه در سرپل ذهاب در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، پیش بینی کرد این مدرسه از اوایل مهر سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.
وی بیان کرد: بانک تجارت استان کرانشاه و هم دیگر همکاران از سراسر کشور، در راستای وظایف و تکلیف اجتماعی، کمک های متعددی برای مردم مناطق زلزله زده جمع آوری کردند که به مرور بین آنها توزیع شده است.
وی اضافه کرد که بانک تجارت استان کرمانشاه با تشکیل یک ستاد در مرکز، موفق به جمع آوری 15 میلیارد ریال کمک نقدی و حدود 5 میلیارد ریال کمک غیرنقدی از همکاران کرد ضمن اینکه 50 درصد از بودجه مربوط به تبلیغات و تهیه تقویم سالیانه را به این منطقه اختصاص داده است.
وی اظهار کرد: بانک تجارت استان کرمانشاه در راستای کمک به زلزله زدگان، ساخت 50 واحد مسکونی با زیربنای 50 متر مربع برای خانوارهایی که توان استفاده از تسهیلات بانکی را ندارند، بر عهده دارد.
مدیرامور شعب بانک تجارت استان کرمانشاه گفت که در صددیم با کمک بنیاد مسکن، فهرست افراد نیازمند تهیه و معرفی شود تا با سرعت بتوانیم کار ساخت این واحدها را نیز آغاز کنیم.
دولت آبادی ، ادامه داد: 20 کانکس آموزشی تک کلاسه و 14 کانکس مسکونی هم بانک تجارت استان کرمانشاه در روزها و هفته های قبل به منطقه زلزله زده اعزام کرد که مورد استفاده و بهره برداری قرار گرفته است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/7399/3033 خبرنگار:سیروس صدیقی چگینی **انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.