محمد عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در زلزله شامگاه یکشنبه 21 آبان، 59 مدرسه در روستاهای شهرستان سروآباد به صورت جدی خسارت دیدند و تحصیل دانش آموزان در تعدادی از این مدارس، غیر ممکن شده است.
وی افزود: در اثر زلزله دوم که یکشنبه 28 آبان در مقیاس 4.2 ریشتر به وقوع پیوست، 11 مدرسه روستایی دیگر دچار خسارت شدند که از این تعداد چهار مدرسه تعطیل شد و اکنون دانش آموزان به صورت چرخشی در مدارس جایگزین ساماندهی شده اند.
عزیزی با اشاره به شدت این 2 زلزله در روستای پایگلان بخش مرکزی و شهر هورامان تخت اضافه کرد: مدارس شهر اورامان تخت و روستای پایگلان قابل استفاده نیستند و دانش آموزان در ساختمان های دیگر مشغول تحصیل هستند.
وی یادآور شد: میزان خسارت وارده طی لیستی به اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان و اداره کل نوسازی استان ارسال شده و مدارسی که نیازمند تعمیر، مرمت و یا بازسازی کامل هستند، مشخص و اعلام شده اند.
به گزارش ایرنا، در شهرستان سروآباد 146 مدرسه وجود دارد که از این تعداد، 25 مدرسه در مناطق شهر و 121 مدرسه نیز در روستاها هستند.
تعداد 32 کلاس درس در سه مدرسه بزرگ این شهرستان بر اثر وقوع زمین لرزه به صورت کامل تخریب شدند و 67 مدرسه نیز از 20 تا 50 درصد خسارت دیدند همچنین دیوار محوطه و دیوار حائل 37 مدرسه شهری و روستایی نیز تا 70 درصد تخریب شده است.
هشت هزار و 500 دانش آموزان ۸۷ درصد آنها در مدارس روستایی و 13 درصد نیز در مدارس شهری تحصیل می کنند جمعیت دانش آموزی شهرستان سروآباد را تشکیل می دهند.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
کانون این زمین لرزه مرز ایران و عراق نزدیکی شهر ازگله در استان کرمانشاه گزارش شد که زیان ها و خسارت های مالی و جانی زیادی به بار آورد.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و همچنین موجب وارد شدن خسارت زیادی به روستاهای شهرستان سروآباد شد.
زمین لرزه ای دیگری نیز به بزرگی 4.2 ریشتری در روز یکشنبه 28 آبان ساعت 9:49 دقیقه، شهرستان سروآباد را لرزاند که در اثر این زمین لرزه چند روستای منطقه هورامان دچار خسارت شدند ولی خوشبختانه این زمین لرزه ها خسارت جانی در این منطقه نداشتند.
این زمین لرزه در عمق 9 کیلومتری زمین و در فاصله 10 کیلومتری شهر سروآباد در استان کردستان، 13 کیلومتری شهر نودشه و 18 کیلومتری شهر نوسود در استان کرمانشاه به وقوع پیوست.
خبرنگار: فرزاد آداک ** انتشار: مجید سلیمانی
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.