حشمت الله رضایی روز شنبه در حاشیه نشست بررسی خسارت وارد شده زلزله اخیر به بخش شیلات قصرشیرین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان خسارت به 47 استخر فعال پرورش ماهی این شهرستان وارد شده است.
وی اظهار کرد: در همین راستا برای جبران بخشی از خسارت های وارده ناشی از زلزله اخیر به شیلات و مزارع پرورش ماهی این شهرستان، پنج میلیارد و 894 میلیون ریال اعتبار به صورت کمک بلاعوض به 47 بهره بردار این شهرستان که در زلزله متضرر شده اند، تخصیص یافته است.
وی اضافه کرد: امسال در مجموع سه هزار تن ماهیان گرمابی از مزارع پرورش ماهی این شهرستان برداشت شد.
وی انواع ماهیان گرمابی این شهرستان را شامل کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگ هد (سرگنده) نام برد.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار قصرشیرین اضافه کرد: هم اکنون به واسطه وجود مجتمع شیلات شهدا استان کرمانشاه در زمینه تولید ماهیان گرمابی رتبه اول را در بین استان های غیر ساحلی کشور دارد.
مجتمع پرورش ماهی و میگوی آب شیرین شهدای قصرشیرین به مساحت هشت هزار هکتار در جنوب ‌شرقی شهرستان قصرشیرین واقع شده که آب مزارع پرورش ماهی از رودخانه مرزی الوند تامین می‌شود.
هم اکنون 60 مزرعه فعال با سطح 500 هکتار در مجتمع پرورش شیلات شهدای این شهرستان وجود دارد که انتظار است از طریق اعطای تسهیلات کم بهره به پرورش دهندگان ماهی شاهد توسعه بخش شیلات شهرستان قصرشیرین باشیم.
پرورش میگوی آب شیرین در شهرستان قصرشیرین به 2 صورت مونوکالچر(تک گونه‎ای) و پلی کالچر ( به همراه ماهی ) صورت می گیرد.
مجتمع شیلات شهدای قصرشیرین با هشت هزار هکتار وسعت به عنوان سومین مجتمع بزرگ پرورش ماهیان گرمابی کشور حدود یک دهه است که در تولید انواع ماهیان گرمابی و میگوی آب شیرین فعالیت دارد و کرمانشاه را به یکی از استان های فعال و پیشرو در تولید ماهیان گرمابی تبدیل کرده است.
شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه و برخورداری از 186 کیلومتر مرز با عراق، دارای 2 بخش مرکزی و سومار است که در امتداد این مرز، 2 معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این 2 مرز انجام می شود.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.