دکتر علی اکبر ویسی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا به مناسبت روز پرستار و ولادت حضرت زینب کبری (س)، اظهار داشت: عدم پرداخت تعهدات بیمه ای و طلبی که دانشگاه ها از سازمان های بیمه گر دارند موجب شده دانشگاه ها از نظر مالی در تنگنا باشند و نتوانند معوقات پرستاران را به موقع پرداخت کنند.
ویسی افزود: در استان کرمانشاه نزدیک به سه هزار و 250 نفر در کادر پرستاری مشغول به خدمت هستند.
وی با تاکید براینکه هیچ پیشرفتی در طول تاریخ نتوانسته جای پرستاران را بگیرد، ادامه داد: پرستاران استان همگی تحصیلکرده هستند و از تحصیلات دانشگاهی برخوردارند، علاوه بر آن، برای به روز شدن سطح آگاهی و تخصص آموزش ها و دوره های ضمن خدمت برای پرستاران برگزار می شود.
به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دردانشکده پرستاری کرمانشاه حدود 600 دانشجوی پرستاری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل می باشند.
ویسی ادامه داد: آمار مشخصی از پرستاران بیکار در استان وجود ندارد ولی در کل می توان گفت که پرستاران بیکار استان در مقایسه با دیگر رشته ها کم تر هستند.
رییس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: مراکز درمانی استان با کمبود شدید پرستاران مواجه هستند چرا که حجم بیماران مراجعه کننده بسیار است و از سوی دیگر پرستار متقاضی کار وجود دارد ولی مجوز بکارگیری و استخدام وجود ندارد.
ویسی از حجم بالای کار پرستاران و تاخیر در پرداخت مزایا و اضافه کاری به عنوان مطالبه اصلی پرستاران یاد کرد و گفت: اضافه کاری ها با تاخیر نزدیک به هفت ماه پرداخت می شود که مشکلی بزرگ ایجاد کرده و موجب نارضایتی در پرستاران شده است چرا که حجم کاری آنان بالا است و تنها حقوق ثابت را به موقع دریافت می کنند.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه در مجموع 13 بیمارستان دولتی دارد که از این تعداد هفت بیمارستان در کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه واقع شده است.
8066/7460 خبرنگار:زهره کریم زاده ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.