به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد ورزشی استان در هفته جاری کسب 2 مدال طلا و یک نقره توسط دو و میدانی کاران کرمانشاهی در رقابت های قهرمانی کشور بود.
در رقابت های ماده دو 60 متر، محمد چشمه زار با ثبت رکورد 6 ثانیه و 76 صدم ثانیه از خط پایان گذشت و مقام قهرمانی را کسب کرد.
در رقابت های دو 800 متر نیز پژمان یارولی دیگر دونده کرمانشاهی با زمان یک دقیقه و 56 ثانیه و 48 صدم ثانیه از خط پایان گذشت و موفق به کسب مدال طلا شد.
همایون همتی نیز در رقابت های دو سه هزار متر با ثبت رکورد هشت دقیقه و 33 ثانیه و37 صدم ثانیه توانست مدال نقره را کسب کند.
در بخش تیمی نیز کرمانشاه با کسب 34 امتیاز پس از تیم های تهران الف، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی در مکان چهارم ایستاد.

**یک طلا و 4 برنز حاصل تلاش کشتی گیران نوجوان کرمانشاه در مسابقات روستایی کشور
رئیس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی استان کرمانشاه از کسب پنج مدال رنگارنگ توسط کشتی گیران نوجوان استان در رقابت های قهرمانی روستایی کشور خبر داد و گفت: یک مدال از این تعداد طلا و چهار مدال نیز برنز بود.
بهرام بهروش اظهار کرد: تنها مدال طلای تیم کشتی روستایی کرمانشاه توسط پیام نظری در وزن 55 کیلوگرم بدست آمد.
وی افزود: در وزن 45 کیلوگرم علی شریفی، در وزن 48 کیلوگرم علی خدابخشی، در وزن 65 کیلوگرم فردین شمس و در وزن 80 کیلوگرم نیز محمدمعین طالبی از کرمانشاه مقام سوم را کسب کردند.

**افتتاح 2 سالن ورزشی در ایام دهه فجر در استان کرمانشاه
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، 2 سالن ورزشی سقف بلند مربوط به مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در شهرستان های کرمانشاه و پاوه به بهره برداری خواهد رسید.
ارسلان حسینی اظهار کرد: سالن ورزشی شهر کرمانشاه در روستای ده پهن قرار دارد و مساحت آن یک هزار و 480 متر مربع است که با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ریال افتتاح می شود.
وی ادامه داد: سالن ورزشی شهر پاوه نیز در مساحتی به مقدار یک هزار و 280 متر در شهر نوریاب واقع شده است و با صرف هزینه ای بالغ بر 15 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

**اختصاص بیش از 13 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های ورزشی ثلاث و باباجانی
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه همچنین از اختصاص 13 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای تکمیل و بهره برداری پروژه های ورزشی شهرستان زلزله زده ثلاث و باباجانی خبر داد و گفت: این اعتبار برای تکمیل و بهره برداری 2 پروژه ورزشی زمین چمن فوتبال و استخر ورزشی ثلاث باباجانی که در زلزله اخیر دچار خسارت های فراوانی شد، درنظر گرفته شده است.
حسینی در خصوص استخر ورزشی شهر تازه آباد نیز گفت: با پیگیری های انجام شده مبلغ هشت میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ماده 94 برای تکمیل این پروژه که هم اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه به زمین فوتبال ثلاث و باباجانی نیز اشاره و اظهار کرد: این پروژه ورزشی نیز که هم اکنون 40 درصد پیشرفت دارد، برای تکمیل و بهره برداری به حدود 6 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه در پایان اظهار امیدواری کرد با تخصیص کامل اعتبارات فوق، این پروژه ها در شهرستان ثلاث و باباجانی تا پایان سال تیرماه 97 به بهره برداری برسند.

**راه اندازی وزنه برداری بانوان در کرمانشاه
رئیس هیات وزنه برداری استان کرمانشاه از راه اندازی این رشته ورزشی برای بانوان کرمانشاهی خبر داد و گفت: تاکنون حدود 20 نفر از بانوان فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده اند.
بابک سلیمی با بیان اینکه بانوان وزنه بردار کرمانشاهی هم اکنون روزهای زوج از ساعت 9 تا 12 در سرسرای اختصاصی وزنه برداری این شهر مشغول به تمرین بوده و تحت آموزش قرار دارند، خاطرنشان کرد: البته با توجه به استقبال بسیار خوبی که از این رشته ورزشی در میان بانوان استان صورت گرفت احتمالا در آینده سالن وزنه برداری یک روز کامل در اختیار آن ها قرار می گیرد.
وی افزود: به دلیل اینکه اینکه وزنه برداری تازه میان بانوان راه اندازی شده فعلا مسابقاتی برگزار نمی شود اما روزهای 15 و 16 بهمن قرار است یک رکوردگیری عمومی میان وزنه برداران خانم سراسر کشور در تهران به عمل آید و برای تعیین سطح ورزشکاران و انتخاب اوزان آن ها صورت گیرد.

**قایقران کرمانشاهی در مسابقات قهرمانی کانوپولوی جهان حضور می یابد
رئیس هیات قایقرانی استان کرمانشاه از دعوت محمدصدیق حشمتیان ورزشکار کرمانشاهی به اردوی تیم ملی کانوپولوی مردان کشور، برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان خبر داد.
محمدسهراب بیگ اظهار کرد: این مرحله از اردوی تیم ملی کانوپولوی آقایان کشور طی روزهای 28 تا 30 دی ماه در شهر زنجان برگزار می شود و 12 قایقران از هفت استان کشور در آن حضور دارند.
رئیس هیات قایقرانی استان کرمانشاه گفت: تیم ملی کانوپولوی مردان ایران خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان که اسفند امسال در کانادا برگزار می شود، آماده می کند.
وی در پایان گفت: اشکان صیادی به عنوان سرمربی و مهرگان خیرالهی به عنوان مربی هدایت ملی پوشان کانوپولوی بزرگسالان کشور را برعهده دارند.

**مدال برنز فرنگی کار کرمانشاهی در مسابقات عمومی کشور
دبیر هیات کشتی استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری رقابت های کشتی فرهنگی عمومی قهرمانی کشور در رده سنی جوانان، گفت: سینا امینی کشتی گیر سنگین وزن کرمانشاه در کنار ورزشکاری از البرز موفق به کسب مقام سوم و مدال برنز شد.
منصور کیانی خاطرنشان کرد: کشتی گیران خراسان رضوی و تهران نیز به ترتیب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی وزن 130 کیلوگرم را کسب کردند.

**چهار دونده کرمانشاهی در مسابقات قهرمانی آسیا به میدان می روند
رئیس هیات دو و میدانی استان کرمانشاه گفت: چهار دونده از استان کرمانشاه به نام های محمد چشمه زار، پژمان یارولی، حسین کیهانی و همایون همتی در هشتمین دوره رقابت های قهرمانی داخل سالن آسیا حضور پیدا می کنند.
احمد روشن زاده خاطرنشان کرد: چشمه زار در ماده 60 متر، یارولی در ماده 800 متر و کیهانی و همتی نیز در ماده 3 هزار متر حضور دارند.
وی در پایان گفت: هشتمین دوره رقابت های قهرمانی دو و میدانی داخل سالن آسیا دوازدهم تا چهاردهم بهمن ماه در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران برگزار می شود.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.