به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: برخی از بانک ها و شرکت های بیمه ای تاکنون تسهیلات و خسارت های لازم را به مردم زلزله زده پرداخت نکرده است.
وی افزود: 65 روز از زلزله گذشته است اما شرکت های بیمه ای تکلیف مسکن های مهر را تاکنون مشخص نکرده اند.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: مقام ‌معظم رهبری و دولت بر سرعت عمل برای خدمت رسانی به مردم زلزله زده تاکید دارند از این رو باید از کوچکترین تعلل در این ‌زمینه پرهیز شود.
بازوند ادامه داد: مدیران و مسئولانی که در خدمت رسانی به زلزله زدگان کم کاری کنند از طریق رسانه ها به مردم معرفی می شوند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود خطاب به مدیران بانک ها گفت: بانک ها باید روند رسیدگی به کار ‌زلزله زدگان برای پرداخت تسهیلات را سرعت ببخشند.
استاندار کرمانشاه همچنین بر لزوم تسریع در برآورد خسارت و ارسال پرونده واحدهای خسارت دیده از سوی بنیاد مسکن به بانک ها تاکید کرد.
بازوند با بیان اینکه اگر بانک ها در پرداخت تسهیلات سختگیری کنند روند بازسازی با مشکل رو به رو خواهد شد، یادآور شد: پس از حضور رییس جمهوری در کرمانشاه در روزهای نخست پس از زلزله تاکید کردیم که روند پرداخت تسهیلات تسریع شود و آقای روحانی نیز بر تسریع در خدمات رسانی به زلزله زدگان تاکید کردند.
نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه گفت: بانک ها در پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان سلیقه ای برخورد می کنند و مردم را با مشکل روبه رو کرده اند.
شهاب نادری افزود: اگر روند کاری بانک ها در پرداخت تسهیلات به این شکل ادامه داشته باشد نمی توانیم مناطق زلزله زده را بازسازی کنیم.
وی با بیان اینکه مردم از روند بازسازی ناراضی هستند، عنوان کرد: 27 روستا در شهرستان ثلاث وجود دارند که آسیب دیده اند که در نوار مرزی هستند که باید به مشکلات آنان رسیدگی شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.