حسن سلیمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه ردیف بودجه ای برای سدهای شرق استان کرمانشاه در سال 97 در نظر گرفته شد، اظهار کرد: حذف نشدن این پروژه ها در سال آینده نتیجه پیگیری و رایزنی هایی بود که طی ماههای گذشته با دولت مردان صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته مطالعات سدهای آناهیتا کنگاور، قشلاق صحنه و جامشیان دینور بعد از چند سال تعطیلی آغاز شد، اظهار داشت: نتیجه این مطالعات انجام عملیات اجرایی و فعالیت دوباره این پروژه ها بود.
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه از آنجایی که سد جامیشان چون در سیستم آبهای مرزی قرار گرفته امکان تسهیل شرایط برای آبگیری آن وجود دارد، بیان کرد: مجموعه انتقال آب این سد برای زمین های کشاورزی در حال فراهم شدن است.
وی در ادامه با بیان اینکه وزارت نیرو باید برای تامین منابع آب دشت بحرانی کنگاور و خشکسالی منطقه به سد آناهیتا (کبوترلانه) توجه جدی داشته باشد، بیان کرد: سال گذشته با پیگیری ها و مکاتبات فراوان با سازمان برنامه بودجه و وزارت نیرو 100 میلیارد ریال و امسال نیز 85 میلیارد ریال به سد آناهیتا اختصاص یافت.
وی افزود: با تخصیص این اعتبارات کار سد از سر گرفته شد و شاهد پیشرفت قابل قبولی هستیم.
به گفته سلیمانی، اعتبار سد آناهیتا در سال آینده نیز 90 میلیارد ریال است که نیاز است وزارت نیرو برای انتقال شبکه آبرسانی و تملک اراضی کشاورزی، باغات و واحدهای مسکونی روستای قره گزلو اقدام های لازم را انجام دهد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصور من این است که با تخصیص این مبالغ می‌توان تا حد مطلوبی امور احداث این سدها را به مرحله مناسبی رساند.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
8066/7447 خبرنگار:مجید رحمتی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.