حیدرعلی حسینی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به واگذاری اراضی منابع ملی در سطح اراضی شیب دار به منظور توسعه باغات و زمین های کشاورزی اظهار کرد: یکی از سیاست های دولت در راستای ایجاد اشتغالزایی و کاهش مهاجرت روستائیان، در اختیار گذاشتن اراضی ملی به مردم به منظور توسعه باغات و فعالیت های کشاورزی است.
وی تاکید کرد: در این طرح اراضی که از محل منابع ملی در دامنه و شیب کوه ها وجود داشته و امکان تبدیل شدن به باغات و اراضی کشاورزی را دارند، شناسایی شده و در اختیار روستائیان قرار خواهد گرفت.
مدیر جهاد کشاورزی ملکشاهی اضافه کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی در چند سال اخیر کشور و بویژه در شهرستان ملکشاهی و افزایش تهدیدات خشکسالی، این طرح (توسعه باغات در اراضی دیم شیب دار) در چهارچوب اقتصاد مقاومتی یک طرح قابل توجیه است که باعث حفظ منابع آبی و خاکی و استفاده بهینه از نزولات آسمانی می شود.
نگاهی به وضعیت جغرافیایی شهرستان ملکشاهی نشان می دهد که این شهرستان قابلیت توسعه باغات را داراست و با توجه به اینکه اراضی شیب دار در این شهرستان جزو اراضی ملی است، دولت قصد دارد با واگذاری این اراضی به مردم فعالیت های کشاورزی و محصولات باغی را رونق دهد.
شهرستان ملکشاهی دارای 21 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که 700 هکتار آن به کشت باغات اختصاص یافته است و سالانه بیش از 2 هزار تن انواع میوه در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف استان می شود.
خبرنگار: روح اله احمدی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7179/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.