به گزارش خبرنگار ایرنا، در گشایش 'فرهنگسرا و نگارخانه شهر' کرمانشاه و نمایشگاه عکس زلزله که امروز پنج شنبه برپا شد، استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار و جمعی از مسئولان، هنرمندان و هنردوستان استان حضور داشتند.
نخستین سخنران مراسم آرش رضایی، شهردار کرمانشاه بود که گفت: به رسمیت نرسیدن چندباره جلسات شورای شهر برای انتخابات شهردار، سپس زلزله کرمانشاه، سال اقتصادی خوبی را برای شهرداری رقم نزد اما امیدواریم بودجه 97 بتواند سال متفاوتی را برای شهر ایجاد کند.
آنچنان که شهردار کرمانشاه بیان کرد: از 670 عکس ارسالی، 30 تصویر انتخاب و در نمایشگاه به نمایش در آمده است.
ابراهیم مرادی، رئیس کمیسیون شورای شهر کرمانشاه هم در ادامه جلسه در سخنان کوتاهی خواستار تلاش برای معرفی ظرفیت های طبیعی، تاریخی و فرهنگی کرمانشاه به سایر هموطنان شد.
آخرین سخنران مراسم هم هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه بود که گفت: این نگارخانه نقطه عطفی در هنر و فرهنگ کرمانشاه است و امیدوارم شهرداری به فرهنگ و ورزش هم به اندازه اقتصاد و عمران بها دهد.
رونمایی از نمایشگاه عکس، بخش بعدی مراسم بود که توسط بازوند و رضایی و همراهی جمعی از بزرگان فرهنگ و هنر استان کرمانشاه انجام شد تا حاضران به تماشای تصاویر نقش بسته بر سینه نگارخانه بنشینند.
همزمان آهنگ حزن‌انگیز تنبورنوازان از دل نگارخانه هم برخواست و فضا را پر از یاد هزاران داغدیده زلزله کرمانشاه کرد.
شهر 950 هزار نفری کرمانشاه تنها سه فرهنگسرای فعال دارد که احتمالا تا پایان سال یک فرهنگسرای جدید هم به آنها اضافه می شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان نیز که در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شد.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7444/3033خبرنگار:عبدالله الماسی ** انتشاردهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.