به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه افزود: از این تعداد واحد مسکونی 20هزار واحد 100درصد تخریب شده است که در اولویت اول بازسازی قرار دارند.
به گفته او همچنین 17 هزار واحد تخریبی نوع دوم نیز شناسایی شده که باید از نو ساخته شود و همچنین 57 هزار واحد نیز باید تعمیر گردد.
بازوند در ادامه از دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش و ستادهای معین بنیاد مسکن در استان خواست ظرف 10روز برای احداث 239 واحد خانه بهداشت و درمان، 137 مدرسه و واحد های مسکونی حوزه تحت تکلف، برنامه ریزی و مشکلات را اعلام کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه یک هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی ابلاغ شده گفت: فرمانداران و مدیران استان تلاش مضاعف کنند که این اعتبار هرچه سریعتر جذب شود و به فرموده مقام معظم رهبری زلزله را به فرصتی برای توسعه کرمانشاه تبدیل کنیم.
وی با تقدیر از تلاش و سرعت عمل همه ارگان های دولتی و بخصوص نظامی در امداد و نجات و اسکان اضطراری و اسکان موقت زلزله زدگان گفت: در اسکان دایمی نیز باید همین سرعت عمل را داشته باشیم.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه یک هزار و 241 میلیارد تومان به زیر ساخت های دولتی آسیب وارد شده است از تمام مدیران خواست با رایزنی با وزیران وزارتخانه های متبوع، طبق مصوبه مجلس اعتبارات بازسازی تاسیسات دولتی را هر چه سریعتر تا قبل از فصل تابستان تامین کنند.

** در بازسازی کار اصلی مردم باید انجام دهند
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه امهال هزار و 50 میلیارد تومان وام های مناطق زلزله زده در دست بررسی است، گفت: بانک های عامل در بازسازی و پرداخت وام های مسکن باید ظرف 2 سه روز آینده مشکلات مرتبط با پرداخت وام زیر 12 میلیون تومان، ضامن یک نفره، کمبود نیرو کار و راه اندازی شعب سیار خود را حل کنند.
بازوند با بیان اینکه تا مردم پای کار نباشند دولت عملا نمی تواند برای آنها کاری کنند، طرف اصلی و مهم بازسازی و نوسازی منازل و واحدهای تخریب شده را مردم دانست و خواستار همکاری و مشارکت مردم با دستگاه های دولتی شد.
وی در ادامه به قیمت های نظام مهندسی استان برای نقشه کشی واحدهای تخریب شده انتقاد کرد و گفت: با وجود اینکه بنیاد مسکن 800 هزار تومان هزینه تقبل کرده ولی نظام مهندسی استان برای نقش و نظارت متری 10 هزار تومان خواسته است این در حالی است که استان های دیگر به خاطر رضای خدا رایگان یا نصف این قیمت را می گیرند.
وی در پایان از همه مدیران خواست توجه به وضعیت مناطق زلزله اولویت کاری خود قرار دهند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3209/3033 خبرنگار عباداله آذرگون** ارسال کننده: فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.