محمدباقر شمسی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، با تاکید براینکه دقت در تنظیم ارتفاع میز، صندلی و صفحه رایانه برای کارمندان و پشت میزنشینان بسیار حایز اهمیت است، افزود: در صورت مناسب نبودن این ارتفاع، کمر و گردن در طولانی مدت آسیب جدی وارد می شود.
وی افزود: با نشستن های طولانی مدت، عضلات لگن با مشکلات جدی تر و پیچیده تری مواجه می شوند.
این فیزیوتراپیست ادامه داد: به پشت میزنشینان توصیه می کنیم هر نیم ساعت یک بار، بلند شوند و اندکی راه بروند و به عضلات و مفاصل خود استراحت دهند.
شمسی با بیان اینکه احتمال ابتلا به دردهای عضلانی و مفاصل در برخی از مشاغل بالا است، ادامه داد: مشاغلی همچون قالیبافان و خیاطان نیز در معرض تهدید بیماری های عضلانی قرار دارند چرا که این مشاغل به دلیل خم بودن کمر و گردن در ساعات طولانی می توانند به دیسک، کمر و گردن آسیب وارد کرده و در درازمدت به آرتروز تبدیل شوند.
این استادیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد، ارتفاع این مشاغل با میز کار نیز باید بگونه ای باشد تا کمر و گردن خم نشوند و استراحت به بدن در فواصل کوتاه مدت داده شود.
به گفته این فیزیوتراپیست، رانندگان اتوبوس و خودروهای سنگین جاده ای نیز از این مشاغل جدا نیستند و باید از توجه به سلامت عضلات و مفاصل خود غفلت نورزند.
شمسی در بخش دیگر از سخنانش از نشستن بر زمین، استفاده از پله، عدم تحرک و عدم استفاده از توالت فرنگی به عنوان رفتارهایی یاد کرد که به زانو آسیب می رساند و موجب ضعیف شدن مفاصل پا می شود.
8066/7460 خبرنگار:زهره کریم زاده ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.