به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله قربانعلی دُری نجف آبادی روز پنجشنبه در آئین چهلمین روز درگذشت جانباختگان زلزله کرمانشاه که با حضور مسئولان و مردم و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مجموعه ورزشی احرار سرپل ذهاب برگزار شد، افزود: پیام رهبر فرزانه انقلاب در اولین ساعات وقوع زلزله و حضور معظم له در بین زلزله زدگان، رئیس جمهوری و مسوولان ارشد کشور در این حادثه و تاکید بر لزوم خدمات رسانی باعث رسیدگی زود هنگام به امور زلزله زدگان شد.
وی بر لزوم تبعیت مردم از فرامین رهبری تاکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی برای رسیدگی بیشتر به امور زلزله زدگان، دستوراتی صادر کردند که بسیار راهگشا بود.
وی اظهار امیدواری کرد با همت مردم زلزله زده، کمک های دولت، همراهی نیروهای مسلح و تلاش دستگاه های امدادی، شاهد بازسازی مناطق آسیب دیده در کمترین زمان ممکن و بازگشت آرامش به زندگی مردم باشیم.
وی در ادامه با اشاره به آسیب دیدگی 105 هزار واحد مسکونی در زلزله کرمانشاه، بر لزوم تهیه طرح آمایش سرزمین به منظور کاهش خسارات، تلفات حوادث و بلایای طبیعی تاکید کرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، عملکرد مجموعه مسوولان استان کرمانشاه به ویژه استاندار در بحث خدمت رسانی به زلزله زدگان را بسیار مطلوب و قابل قدردانی دانست.
آیت الله دری نجف آبادی همچنین خواستار توجه و رعایت اصول فنی در ساخت واحدهای مسکونی و عمومی به منظور مقاوم سازی آنها در برابر بلایای طبیعی از سوی مردم و مسئولان شد.
وی همچنین بر خدمات رسانی بیشتر در بحث اسکان موقت تا زمان بازسازی و استقرار سرویس های بهداشتی و آب و برق به زلزله زدگان با توجه به فصل سرما تاکید کرد.
ایجاد اشتعال پایدار و صنایع تبدیلی در مناطق زلزله زده و بهسازی روستاها از دیگر محورهای سخنان نماینده ولی فقیه در این آیین بود و گفت: مردم تا پای جان برای دفاع از نظام ایستاده اند و نیاز است بهترین خدمات و امکانات برای آن ها ایجاد شود.
وی در ادامه پیروزی های اخیر بر جناح کفر و داعش را مرهون وحدت همه جانبه مسلمانان دانست و گفت: نفش رهبری به عنوان کانون وحدت و شهدای مدافع حرم در دستیابی به این مهم بی بدیل است.
در این آئین که وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار کرمانشاه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند، یکی از مداحان به مداحی پرداخت.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/3012/3033 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:فرزادنویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.