داود محمودی روز شنبه در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده گیلانغرب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود تلاش های صورت گرفته در خدمت رسانی به زلزله زدگان، کمبودهایی نیز وجود دارد که لازم است با توجه به آغاز فصل سرما در منطقه، از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود برای رفع مشکلات استفاده شود.
وی بازدید امروز صورت گرفته از مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه را در راستای اجرای دستور رییس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد و افزود: نگرانی مردم مناطق آسیب دیده در زمینه های استمهال وام ها، کم بودن تسهیلات و اعتبارات در نظر گرفته شده برای احداث واحدهای مسکونی و ضرورت تسریع در اسکان دائم زلزله زدگان است.
وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی برای کمک به مناطق زلزله زده، اعتبار لازم و مناسبی را در قانون بودجه 97 با شرایط اعمال آن در سال 96 پیش بینی کرده است.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب هم در سخنانی به بیان این که هم اکنون عملیات آواربرداری در 56 روستای این شهرستان در حال انجام است، گفت: تاکنون عملیات پی کنی 330 واحد مسکونی روستایی انجام شده و 39 واحد دیگر نیز در مرحله فونداسیون و دیوارچینی است.
فرهاد همتی، مهمترین مشکل مردم در امر بازسازی واحدهای مسکونی را کمبود تسهیلات در نظر گرفته شده اعلام کرد و افزود: ضرورت افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن با توجه به اینکه سقف فعلی برای هر واحد جوابگوی نیازها نیست، ضروری است.
وی از دیگر مشکلات زلزله زدگان را تجدید نظر در طراحی نقشه و مساحت ساخت به لحاظ کثرت جمعیت در خانوارهای روستایی، بافت و سبک زندگی مردم منطقه عنوان کرد و خواستار توجه ویژه مجلس به این مهم شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 87 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/7398/3012/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.