به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی شهیدی روز دوشنبه در دیدار با جمعی از خانواده های شهید و ایثارگر کرمانشاه در سرسرای اجتماعات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ا، با بیان اینکه اجرای کامل برنامه خدمت رسانی جامع دارای بار مالی بسیار سنگین برای دولت است و باید به دنبال تامین منابع مالی آن باشیم، اظهار امیدواری کرد دولت زودتر راهکاری برای آن پیدا کند چرا که خدمت رسانی به ایثارگران از دغه دغه های اصلی نظام است.
قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران در راستای اصل 123و مطابق اصل 85 قانون اساسی در سال 86 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده که براساس این قانون کسانی که در راستای استقرار، حفظ نظام جمهوری اسلامی و حفظ تمامیت ارضی ایران انجام وظیفه کردند و شهید، مفقود الاثر، جانباز، اسیرو آزاده و رزمنده بودند را شامل می شود.
حجت الاسلام شهیدی با یادآوری رشادت و فداکاری مردم کرمانشاه در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: هشت سال جنگ تحمیلی یکی از تلخ کامی ها پس از انقلاب بود که با فداکاری و استقامت و ایثار مردم در یک جنگ نابرابر در مقابل دشمنان پیروز شدیم و مردم استان در این پیروزی نقش بارز و پر رنگی داشتند.
او با بیان اینکه کمک بی نظیر ملت در کنار دولت تلخی زلزله اخیر را مقداری کاهش داد گفت: انصافا همه پای کار بودند هم ملت و دولت به ویژه سفر مقام معظم رهبری به مناطق زلزله زده مایه آرامش و تسکین زلزله زدگان بود.
حجت الاسلام شهیدی وظیفه بنیاد شهید را خدمت رسانی به ایثارگران آسیب دیده خواند و گفت: در زلزله اخیر 19 نفر از خانواده ایثارگران جان باختند و بیش از هشت هزار واحد مسکونی شهری و روستایی ایثارگران نیز خسارت دیده که تاکنون چهار هزار واحد تعیین خسارت شده و بیمه البرز به عنوان بیمه طرف قرار بنیاد شهید در حال پرداخت خسارت به ایثارگران است.
وی با بیان اینکه تسهیلات بنیاد شهید به علاوه کمک های بلاعوض و وام های دولتی است، گفت: تا سقف 350 میلیون ریال از طرف بیمه البرز به واحدهای تخریب شده و نیازمند تعمیری پرداخت می شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از روز شنبه وارد استان کرمانشاه شده و با مردم مناطق زلزله زده استان دیدار و گفت و گو کرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته بیش از 84 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066 خبرنگار:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.