به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی شامگاه یکشنبه در دیدار با اهالی روستای زلزله زده نثار دیره از توابع شهرستان گیلانغرب که در هشت سال دفاع مقدس 15 شهید و بیش از 700 جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ اند، وعده اعزام کمیسیون پزشکی برای بررسی مجدد تعیین درصد جانبازان این روستا، به همراه روستای زرده ریجاب و همچنین شهرستان ثلاث باباجانی تا 45 روز دیگر داد.
وی با بیان اینکه دیدن ایثارگران و مردم زلزله زده کرمانشاه که در جنگ تمام هستی خود را در راه انقلاب اسلامی از دست داده اند بسیار سخت است، افزود: مردم از امتحان هشت سال جنگ موفق بودند و دشمن را خسته کردند، انشاالله از این امتحان الهی هم با صبر و استقامت توفیق می یابند.
وی اظهار کرد: بنیاد شهید به علاوه کمک های تسهیلاتی مصوب دولت به زلزله زدگان، برای خانواده ایثارگران تسهیلات خاصی مانند پرداخت وام بلاعوض بیمه البرز برای ساخت واحد مسکونی تخریب شده و آسیب دیده، وام صندوق شاهد خارج از نوبت و پرداخت بیمه عمر و نقص عضو در نظر گرفته است.
وی گفت: در اولین جلسه هیات دولت، گزارش سفر خود را در باره مشکلات زلزله زدگان از جمله کمبود کانکس و وضعیت سخت مردم ارائه خواهم کرد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دومین روز سفر خود به مناطق زلزله زده کرمانشاه، به دیدار خانواده شهدا و ایثارگر روستاهای زرده شهرستان دالاهو، دیره شهرستان گیلان غرب و شهرستان های سرپل ذهاب و قصرشیرین رفت و از آنان تقدیر کرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 579 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته بیش از 84 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066 خبرنگار:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.