به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر روز شنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ اظهار داشت: از فرصت بازسازی زلزله باید برای رونق اقتصادی واحدهای تولیدی استان و اشتغال زایی استفاده کنیم.
وی افزود: وظیفه اصلی مدیران دستگاه ها این است که تمام توان خود را برای رونق واحدهای تولیدی استان به کار گیرند.
وی در زمینه پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده در زلزله عنوان کرد: باید راستی آزمایی صورت گیرد زیرا هرگونه انحراف در پرداخت ها ممکن است موجب شود آن بهره لازم از این تسهیلات عاید استان نشود، بنابراین باید واحدهای معرفی شده کاملا مورد بررسی کارشناسی قرار گیرند.
استاندار کرمانشاه یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید انواع مصالح ساختمانی مورد نیاز برای روند بازسازی زلزله در استان را با اولویت واحدهای تولیدی شهرستان های زلزله زده خریداری کند.
بازوند ادامه داد: اگر مصالح مورد نظر در شهرستان های زلزله زده تولید نمی شود، تامین مصالح در مرکز استان و تنها از طریق تولید کننده های شهرستان های زلزله زده صورت گیرد.
وی تاکید کرد: در رابطه با تعیین خسارت های تولیدی و صنعتی کمیته مربوطه لیست را هر چه سریعتر تهیه کند و به تایید رییس ستاد بحران استان برساند و سپس به بانک ها ابلاغ شود.
استاندار کرمانشاه یادآور شد: پیشنهادهای ستاد تسهیل در 13 بند و در قالب 2 نامه به رییس بانک مرکزی و رییس ستاد تسهیل کشور برای حل مشکلات مزبور ارائه شود.
بازوند افزود: لیست پروژه های تولیدی خسارت دیده توسط صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی تا هفته آینده به صورت تفکیک شده به تهیه شود تا به محض ابلاغ تسهیلات به بانک های عامل ارائه شوند.
وی اضافه کرد: مصالح ساختمانی به ویژه شن و ماسه مورد نیاز در روند بازسازی باید با اولویت واحدهای شن و ماسه شهرستان های زلزله زده باید تامین شود.
وی تصریح ‌کرد: قطع برق، آب و گاز واحدهای تولیدی استان تحت هیچ شرایطی تا اطلاع ثانوی ممنوع است و اگر مورد خاصی هست باید برای تصمیم گیری به کارگروه تسهیل استان ارجاع شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 579 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.