به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز پنجشنبه در نشست بررسی طرح‌های اقتصادی گچساران با اشاره به اهمیت ایجاد فرصت‌های شغلی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تلاش دولت، سرمایه گذاران بخش خصوصی و بانک‌ها اجرای طرح‌های اقتصادی این استان را تسهیل خواهد کرد.
وی با بیان اینکه ایجاد فرصت‌های شغلی و بهبود وضعیت معیشتی با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و خارجی اولویت دولت دوازدهم است تصریح کرد: با تمام توان در کنار سرمایه گذاران برای به ثمر رساندن این طرح‌ها خواهیم بود.
احمدی با یادآوری بازدید از برخی طرح‌های اقتصادی شهرستان گچساران در روز گذشته و گزارش‌های طرح‌های کشاورزی بیان کرد: هدفگذاری انجام شده برای تحقق اشتغال پایدار در گچساران و باشت امیدبخش است.
مدیرکل صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: در صورت بهره برداری از طرح‌های پتروشیمی گچساران علاوه بر ایجاد تعداد زیادی فرصت شغلی سالیانه یک میلیون و 250 هزار تن محصولات پتروشیمی تولید می‌شود.
داریوش دیودیده افزود: طرح کارخانه لاستیک سازی باشت نیز از جمله طرح‌های صنعتی اقتصادی این است که بهره برداری از آن 2 هزار و 500 شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند.
وی بیان کرد: طرح پتروشیمی گچساران در سال 1397 بهره برداری می‌شود.
دیودیده تصریح کرد: زمین مورد نیاز طرح‌های کوچک پتروشیمی این شهرستان تأمین و اعتبار مورد نیاز آنها نیز پیش بینی شده است.
وی ابراز داشت: طرح کارخانه لاستیک سازی باشت نیز در حال تسطیح زمین و مذاکره برای تأمین فنّاوری، تجهیزات مواد اولیه با شرکت‌های معتبر بین‌المللی است.
کهگیلویه و بویراحمد بیش از 700 واحد صنعتی دارد که براساس آمارها حدود هشت هزار نفر در آنها مشغول به کار هستند.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.