به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی شامگاه جمعه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران از روز اول حادثه زلزله با 18 تیم به سرپرستی معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی در راستای کمک به زلزله زدگان در شهرستان های زلزله زده حضور پیدا کردند.
وی، میزان خسارت و تعداد کشته های زلزله کرمانشاه را بالا دانست و گفت : بنیاد شهید واحدهای مسکونی ایثارگران در سطح کشور را بیمه کرده و به ازای هر واحد تخریب شده تا سقف 35 میلیون تومان پرداخت می کند.
او در ادامه گفت: تمام ایثارگران زیرپوشش بنیاد شهید دارای بیمه عمر و نقص عضو هستند و هم اکنون 25 تیم از بنیاد شهید در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به منظور سرکشی و دیدار با خانواده شهدا و نیازسنجی آنان حضور فعال دارند.
وی با بیان اینکه کمک به زلزله زدگان کاری مستمر و مداوم است، گفت: مردم کرمانشاه دارای سابقه درخشان در دفاع از کشور در طول هشت سال دفاع مقدس و انقلاب هستند و نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران قدردان آنها هستند و تا برگشت آنها به روال زندگی عادی در کنار آنها خواهند بود.
معاون رئیس جمهوری از جمله اقدام های بنیاد شهید به ایثارگران مناطق زلزله زده را فراهم کردن کانس برای جانبازان بالای 70 درصد و نابینا، اسکان جانبازان بالای 70 درصد در شهر کرمانشاه، اعطای تسهیلات خوداشتغالی و معرفی صاحبان 2 هزار واحد مسکونی آسیب دیده برای پرداخت تسهیلات ذکر کرد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه حضور مقام معظم رهبری در بین مردم زلزله زده مایه تسکین و آرامش آنها دانست و گفت: مقام معظم رهبری مردم را سرمایه اصلی نظام می دانند لذا از همه خواستند به کمک آسیب دیدگان بشتابند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز گفت: مردم و مسئولان انصافاً در حادثه زلزله اخیر با جان و دل پای کار بودند.
آیت الله مصطفی علما، میزان خسارات ناشی از زلزله را بسیار وسیع دانست و گفت: مردم کرمانشاه در طول انقلاب و هشت سال دفاع مقدس تا امروز با مقاومت و ایستادگی همواره پشتیبان یکدیگر و نظام بوده اند و در زلزله اخیر نیز با همین روحیه صبر و استقامت تا آخر در کنار هم هستند.
او حضور مقام معظم رهبری در بین مردم زلزله زده را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: انشاالله همه تا برگشت زندگی عادی به مناطق زلزله زده کنار آنان هستند.
وی از اقدام های بنیاد شهید در خدمت رسانی به خانواده ایثارگران قدردانی کرد و گفت: خانواده‌های ایثارگر از هر کسی بیشتر به نظام و انقلاب نزدیک تر هستند و سرمایه اجتماعی نظام محسوب می شوند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 9 هزار و 800 شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 569 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3209/8066 خبرنگار:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.