دکتر داریوش خزایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح با مشارکت اداره اماکن، پلیس اطلاعات و نیروی انتظامی شهرستان اجرا شد.
وی با بیان اینکه استفاده از قلیان یک فرهنگ غلط و غیربهداشتی است، گفت: شبکه بهداشت در کارهای مربوط به سلامت نمی تواند به تنهایی اقدام کند چرا که حرکت هایی که همکاری سایر ارگان ها را نداشته باشد نمی تواند تاثیرگذار باشد.
وی اظهار داشت: چندی پیش نیز بیش از 200 عدد قلیان از مراکز و اماکن عمومی شهرستان کنگاور جمع آوری و معدوم شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کنگاور در ادامه گفت: دود قلیان مضرترین ماده دخانی در بین تمام مواد دخانی است چرا که وجود بخار آب همراه با آن باعث تشکیل ملکولهای اسید در ریه و در نهایت آسیب های شدید به ریه می شود.
خزایی افزود: مصرف قلیان، آشکارا نشان داده است که تاثیرات زیانبار فراوانی بر 2 عضو حیاتی بدن، یعنی ریه‌ها و قلب دارد؛ سرطان ریه، سرطان مری، بیماری انسدادی ریوی مزمن و افزایش حملات آسم و ذات‌الریه، برخی از خطرات مربوط به کشیدن قلیان هستند.
کارشناسان معتقدند؛ مصرف کننده قلیان در هر بار استفاده (مدت 20 تا 80 دقیقه) حدود 50 تا 200 پک می زند که هر پک به طور متوسط حاوی 150 تا یک لیتر دود می باشد به عبارت دیگر از نظر میزان مواجهه و استنشاق دود، هر مصرف کننده قلیان در هر وعده معادل 100 نخ سیگار یا بیشتر، دود دریافت می کند.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
8066/7447 خبرنگار: مجید رحمتی ** انتشار دهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.