به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، علی لاریجانی روز یکشنبه پس از بازدید از مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه، با حضور در جمع مردم زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب افزود: چادر و امکانات اولیه تا حد زیادی تامین و توزیع شده و مشکلی چندانی دراین زمینه وجود ندارد.
وی اظهار کرد: مردم یک مقدار از لحاظ مسائل بهداشتی کمبود دارند که باید حتما این مشکلات رفع و هرچه زودتر امکانات و خدمات بهداشتی موردنیاز نیز برای مردم منطقه تامین شود.
وی تاکید کرد: برخی از ساختمان های آسیب دیده با کمک دولت، توسط خود مردم تعمیر و نوسازی می شود که البته ساختمان هایی که خسارت کلی دیده اند باید هرچه سریعتر توسط دولت بازسازی شود.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان مثال ساختمان هایی که اسکلت آنها سالم است، کار بازسازی و نوسازی آن راحت تر است.
لاریجانی اظهار کرد: کمک ها باید بر حسب موضوع و نیاز انجام شود و البته دولت نیز برای کمک به زلزله زده ها و اسکان موقت آنها کارهای بسیار خوبی را انجام داده است.
وی با تاکید بر اینکه کار بازسازی و ساخت خانه های ویران شده باید هرچه سریعتر آغاز شود ، افزود: دراین زمینه مجلس شورای اسلامی نیز آمادگی کامل برای همراهی و همکاری با دولت در زمینه خدمت رسانی مطلوب به مردم زلزله زده غرب استان کرمانشاه را دارد.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 436 کشته و 10 و 179 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
7457/** 1625
خبرنگار: مجید سلیمانی نژاد ** انتشار: محسن فتاحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.