محمدفرید لطیفی جمعه شب در جلسه ستاد مدیریت بحران در شهرستان گیلانغرب افزود: ادامه اسکان زلزله زدگان در چادر برای خانواده ها به لحاظ تغییرات آب و هوایی مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد که در این راستا کارشناسان نظام مهندسی و تیم های دانشگاهی از چهار استان به گیلانغرب اعرام شدند.
وی اظهارداشت: کارشناسان نظام مهندسی وضعیت استحکام واحدهای مسکونی زلزله زدگان را مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهند تا علاوه بر اطمینان، به مالکان واحدهای مسکونی سالم تضمین لازم برای اسکان داده شود.
وی بیان کرد: ارسال کمک های مردمی برای زلزله زدگان در نوع خود بی نظیر است و مدیریت در نحوه توزیع کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون سازمان مدیریت بحران کشور، با اشاره به اینکه در شرایط فعلی مهمترین مشکل زلزله زدگان تامین چادر است، بیان کرد: آمادگی تامین چادر به مقدار نیاز وجود دارد اما باید بگونه ای برنامه ریزی شود تا در اختیار نیازمندان واقعی قرار گیرد.
لطیفی گفت: با توجه به وضعیت بد جوی در روزهای آینده، باید به تدریج شرایطی فراهم شود تا هرچه سریعتر زلزله زدگان به شرایط عادی بر گردند.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب نیز در سخنانی با قدردانی از حمایت های دولت و مشارکت خوب هموطنان در سرعت بخشیدن به عملیات امداد رسانی، اظهار کرد: در جریان زلزله اخیر بیش از سه هزار واحد مسکونی روستایی و یک هزار واحد مسکونی شهر دچار خسارت شد.
همتی اضافه کرد که در این نشست در خصوص رفع مشکل آب آشامیدنی شهر گیلانغرب و روستاهای بحران زده تصمیم گیری و مقرر شد شبکه آب شهری گیلانغرب به 2 دستگاه فیلترینگ دیگر مجهز شود تا مشکل کدورت آب آشامیدنی که همچنان غیر قابل شرب است، رفع شود.
وی گفت: همچنین در این نشست مقرر شد پنج دستگاه تانگر آبرسانی سیار برای تامین آب آشامیدنی روستاییان زلزله زده گیلانغرب تامین شود.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد که تاکنون (ظهر جمعه) 436 کشته و 10 هزار و 203 مصدوم در استان داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، در این زلزله بیش از 31 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
7079/7398/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور**انتشار دهنده:علی مولوی
شهبازپور- گیلانغرب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.