به گزارش خبرنگار ایرنا، تصاویر منتشر شده از زلزله رخ داده در شهرستان های سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و دالاهو تعداد زیادی حیوان از جمله گوسفند، بز و گاو را نشان می دهد که در زمان وقوع حادثه در اصطبل ها ها بوده و امکان فرار نداشته اند و اکنون بعد از گذشت چهار روز از وقوع این حادثه همچنان زیر آوارها مانده اند.
به تدریج بوی تعفن لاشه این حیوانات در محیط روستاهای زلزله زده پخش می شود و این معضل هم به مصایب مردم زلزله زده اضافه می گردد.
مسئولان دامپزشکی کرمانشاه پیش بینی می کنند 30 درصد دام های این مناطق زیر آوارها دفن شده باشند و از سوی دیگر سرپرست اداره کل امور عشایر استان کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا از تلف شدن 200 هزار راس دام عشایر در جریان زلزله یکشنبه شب غرب استان خبر داد.
مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه نیز می گوید در شهرستان ثلاث باباجانی امکانات لازم برای بیرون آوردن لاشه حیوانات در اختیار نداریم.
نادر پرور به خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت شهرستان ثلاث باباجانی در حوزه دفن بهداشتی لاشه دام های تلف شده در اثر زلزله مناسب نیست و مشکل مهم ما در این مناطق نبود امکانات برای حمایت از بحث های بهداشتی دامپزشکی است.
او گفت که قرار شده در اسرع وقت وسایل مورد نیاز همچون بیل مکانیکی، لودر و وسایلی که برای معدوم سازی و دفن بهداشتی دام ها نیاز است در اختیار اکیپ های معدوم سازی قرار دهند.
وی یادآور شد در صورتی که در اولین فرصت این امکانات در اختیار شبکه دامپزشکی ثلاث باباجانی قرار بگیرد هیچ مشکلی از لحاظ اقدام های دامپزشکی نخواهیم داشت، چرا که در حوزه تشخیص، درمان و ضدعفونی کردن تمام امکانات سازمان دامپزشکی بسیج شده است.
6 اکیپ دامپزشکی استان ایلام هم برای کمک به مناطق زلزله زده کرمانشاه به استان کرمانشاه آمده اند و مستقر شده اند.
سرپرست اداره کل امور عشایر استان کرمانشاه نیز اظهار کرده که 50 میلیارد ریال تسهیلات برای جبران خسارت های وارده به عشایر استان اختصاص یافته است.
به گفته حسن احمدی، حدود چهار هزار خانوار عشایری در مناطق غربی استان کرمانشاه (زلزله زده) اسکان دارند که در این حادثه عشایر شهرستان‌های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی بیشترین خسارت را متحمل شدند.
در حالیکه مسئولان ستاد بحران استان کرمانشاه سخن از آغاز آواربرداری می کنند جا دارد بیرون کشیدن لاشه حیوانات و معدوم سازی آن ها توسط اکیپ های دامپزشکی در اولویت کاری قرار گیرد.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، بیش از 31 هزار واحد مسکونی در این زلزله به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.
در این حادثه 432 نفر جان خود را از دست داده و 9 هزار و 397 نفر نیز مصدوم شدند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.