به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد اقطار شامگاه چهارشنبه در نشست خبری ستاد مدیریت سازمان بهزیستی کشور که در شیرخوارگاه معتضدی کرمانشاه برگزار شد، از ارسال محموله های مورد نیاز با 55 کامیون و 40 وانت نیسان به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد.
وی با بیان اینکه وسایل کمک توانبخشی از سوی دیگر استانها در راه است، گفت: شدت زلزله و در نتیجه آسیب ها در ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب بیش از دیگر نقاط بوده و به تبع رسیدگی ها باید افزون تر شود.
اقطار از ارسال 50 دستگاه ماشین آفرود به استان کرمانشاه به منظور اعزام به نقاط صعب العبور استان خبر داد و از کمک ها و اعزام نیروی انسانی از سوی استان های معین در مناطق زلزله زده کرمانشاه، قدردانی کرد.
در ادامه سخنگوی ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور، از استقرار 13 دستگاه خودرو اورژانس اجتماعی در مناطق زلزله زده خبر داد.
مهدی میرشاه ولد، با بیان اینکه رسیدگی به معلولیت و وضعیت روحی و روانی زلزله زدگان برای بهزیستی اولویت دارد، گفت: تاکنون 22 کامیون وسایل اولیه از سوی ادارات بهزیستی سراسر کشور به مناطق زلزله زده ارسال شده است ولی کمبود چادراز اولویت هاست.
شاه ولد، به چهار گروه آسیب پذیر در حوادثی این چنینی اشاره کرد و اظهار داشت: رسیدگی به وضعیت سالمندان، زنان، معلولان و کودکان اولویت دارد.
به گفته وی، پس از وقوع زلزله با یک فراخوان از همه ادارات بهزیستی درخواست کمک شد و یک تیم 6 نفره به استان کرمانشاه اعزام شد.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، بیش از 31 هزار واحد مسکونی در این زلزله به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.
دراین حادثه 432 نفر جان خود را از دست داده و 9 هزار 397 نیز مصدوم شدند.
8066/7460 خبرنگار زهره کریم زاده ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.