دکتر محمودرضا مرادی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تشکر از اقدامات اولیه عوامل امدادی و درمانی طی 48 ساعت گذشته در حوزه سلامت افزود: با توجه به اینکه رسیدگی به مصدومان در تعداد زیاد انجام شد، باید به سمت افزایش کیفیت خدمات برویم.
او با بیان اینکه تلاش مجموعه عوامل بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله زده استان جلوگیری از شیوع بیماری است، اظهار کرد: در شرایط فعلی به منظور پیشگیری از شیوع بیماری در مناطق زلزله زده باید بر روی بحث بهداشت تمرکز کنیم.
وی تصریح کرد: اختلال پس از ضربه، مشکلات جدی برای روان مردم به وجود می آورد و در این راستا فعالیت های مددکاران و روانشناسان دراین حوزه متمرکز خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد که دانشگاه برنامه ریزی برای بازگشت به روال معمول ارایه خدمات بهداشتی و درمانی را در پیش گرفته و باتوجه به تخریب زیرساخت ها به دنبال برنامه ریزی جایگزینی هستیم.
مرادی افزود: در حال تنظیم و برنامه ریزی برای تدوین برنامه میان مدت و بلند مدت هستیم.
همچنین براساس اعلام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکنون هزار و 313 مورد عمل جراحی در مناطق زلزله زده استان انجام شده و 987 نفر نیز به مراکز درمانی سایر استان ها اعزام شده اند.
به گفته دکتر روشنی، حادثه زلزله یکشنبه شب غرب استان کرمانشاه تاکنون 9هزار و 388نفر مصدوم داشته که پنج هزار و 922 نفر از این تعداد به صورت سرپایی درمان شدند.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، بیش از 31 هزار واحد مسکونی شهرستان سرپل ذهاب در این زلزله به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.
3033/8066**1625
خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار: محسن فتاحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.