به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز چهارشنبه در نشست پیگیری مسایل و مشکلات زلزله زدگان استان که با حضور استاندار کرمانشاه و امام جمعه و استاندار ایلام و آیت الله محمدی عراقی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کمک های بی سابقه ای از مردم سراسرکشور همانند زنجیره ای به مناطق زلزله زده در حال اعزام است که جای تقدیر دارد.
وی گفت: مسئولان نیز زحمات زیادی کشیده اند و امیدوارم تلاش هایشان برای برقراری نظم و کمک رسانی بیشتر شود چرا که پس از اسکان موقت زلزله زدگان مسایل اصلی برای زندگی آنها در زمستان مطرح است.
آیت الله علما ادامه داد: گرچه همدردی ها و کمک های مردم و مسئولان التیام بخش دردهای آنهاست اما باید اذهان داشت که غصه و درد این افراد که امروز هم عزیزانشان و هم خانه و زندگی خود را از دست داده اند، قابل وصف و جبران پذیر نخواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: البته هرچند زلزله کرمانشاه بسیار مهیب و بزرگتر از زلزله بم بود اما خوشبختانه جان باختگان کمتری داشتیم و چون گستره ی خسارات جانی کمتر است باید نظم و امنیت زود تر برقرار شود.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که وعده های داده شده در خصوص تسهیلات و کمک های بلاعوض که در نشست ستاد بحران استان با حضور رییس جمهور برگزار شد، به حقیقت بپیوندد تا مردم هرچه سریعتر زندگی عادی خود را پی بگیرند.

**مردم ایلام خود را در عزای هموطنان کرمانشاهی شریک می دانند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در این جلسه اظهار داشت: مردم این استان نیز همانند دیگر مناطق کشور خود را در عزای هموطنان کرمانشاهی شریک و همدرد می دانند.
آیت الله محمد نقی لطفی افزود: زلزله مهیب غرب کشور استان ایلام را نیز در بر گرفت هرچند خوشبختانه خسارت جانی در این استان نداشتیم اما خسارت های مالی برای شهروندان به بار آمد.
وی یادآوری کرد: از روز بعد از زلزله کمک های مردم ایلام روانه استان کرمانشاه شد و مردم این استان به هر شکلی سعی داشتند در کنار مردم مصیب دیده کرمانشاه باشند.
امام جمعه ایلام تصریح کرد: بسیاری از افرادی که برای کمک و اهدا اقلام در استان ایلام حضور پیدا کردند خود از افراد نیازمند بودند و هرآنچه را که داشتند برای کمک آورده بودند.
آیت الله لطفی گفت: این صحنه ها نشان می دهد که مردم ما فهیم ترین و با بصیرت ترین افراد هستند و همبستگی خود را در مواقع سختی به خوبی نشان می دهند.

**امداد رسانی از همان لحظات اولیه آغاز شد
استاندار کرمانشاه نیز در این نشست اظهار داشت: روند امدادرسانی در استان از همان لحظات اولیه زلزله آغاز شد و روند انتقال مجروحان به استان های همجوار و تهران و قزوین انجام شد.
هوشنگ بازوند اظهار کرد: 1920 روستا و 7 شهر بر اثر زلزله آسیب دیده اند که این حجم گسترده از آسیب روند امدادرسانی را بسیار دشوار کرده است.
وی اضافه کرد: حجم خسارت های وارده پس از زلزله بسیار زیاد بود و موجب قطع آب، برق و گاز در اکثر شهرهای منطقه شد که با توجه به پس لرزه های مداوم کار وصل این خدمات با دشواری بسیار صورت گرفت.
وی گفت: در استان هایی مانند کرمانشاه که از گسل های متعددی برخوردار هستند باید ساخت و سازها و زیرساخت ها با استاندارهای قابل قبولی صورت گیرد تا در زمان بروز زلزله دچار این حجم گسترده از آسیب ها نباشیم.
وی در پایان گفت: روند ارسال مطمئن کمک های مردمی با کمک نیروهای انتظامی به مناطق زلزله زده فراهم شده است.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب استان کرمانشاه علاوه بر 432 کشته و 7817 هزار مصدومی که به جا گذاشته به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده که از جمله آن می توان به تخریب کلی و جزیی بیش از 31هزار واحد اشاره کرد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.