سیدعلی پاک نژاد روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: با توجه به وقوع زمین لرزه در مناطق غربی کشور بویژه در استان کرمانشاه که منجر به جان باختن، مصدوم و بی سرپناه شدن تعدادی زیادی از هموطنان شد، برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی اتخاذ شد.
وی گفت: در این ارتباط هشت پایگاه توسط جمعیت هلال احمر و بهزیستی در سطح شهر و روستاهای این شهرسان دایر شده و از زمان برپایی با استقبال پرشور مردم نوع دوست روبرو شده که در اسرع وقت به مناطق زلزله زده ارسال خواهد شد.
وی گفت: مردم نوعدوست این شهرستان تاکنون 465 تخته پتو، 4300 بطری آب معدنی یک ونیم لیتری و 18هزار نیم لیتری، یکهزار و 130 دست پوشاک زمستانی، 12 هزار و 400 قوطی کنسرو لوبیا و 15 میلیون ریال وجه نقد کمک کرده اند.
فرماندار گناوه با تسلیت و ابراز همدردی به بازماندگان این حادثه دلخراش گفت: ضرورت تامین مایحتاج برای آسیب دیدگان زلزله بار دیگر اتحاد، همدلی و مشارکت ملت ایران را در لحظات حساس به نمایش گذاشته که کمک های مردمی می تواند نقش پررنگی را در کم کردن درد و رنج هموطنان آسیب دیده ایفا کند.
رئیس جمعیت هلال احمر گناوه گفت: این جمعیت در اجرای اهداف و برنامه‌های بشردوستانه و بهره‌گیری از همت والا و توان بالقوه خیران و مردم این شهرستان، برای حمایت و همدردی با همنوعان و مردم آسیب دیده این حادثه دلخراش، نسبت به جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی اقدام کرده است.
عبدالعلی صیادی افزود: از مردم مومن و نوعدوست این شهرستان انتظار داریم کمک های اهدایی خودرا به پایگاههای دایر شده در سطح شهر و روستا ارایه دهند و از ارسال مستقیم به مناطق زلزله زده خودداری کنند.
وی گفت: هلال احمر این شهرستان بصورت شبانه روزی آماده دریافت کمک های مردمی است.
زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
این زلزله در استان کرمانشاه حوالی «ازگله» در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد که تاکنون 432 کشته و بیش از 9 هزار مصدوم داشته است.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164** خبرنگار: نعمت الله بهروزی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.