مهدی قنادی، مدیر روابط عمومی دادستانی کرمانشاه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا این خبر را تایید کرد و افزود: متهم اکنون در بازداشت است و برای او پرونده قضایی تشکیل شده است.
این پیمانکار به 'تقلب در ساخت بنای دولتی منتهی به تضییع اموال بیت المال و ایراد خسارت' متهم است.
به اعتقاد مردم این شهرستان، در ساخت بیمارستان از مصالح کم کیفیت و نیروی غیرماهر استفاده شده است.
در زلزله 21 آبان استان کرمانشاه دست کم 40 درصد از بخش تازه تاسیس بیمارستان شهرستان اسلام آباد غرب تخریب شد؛ این در حالی است که مرحله اول بیمارستان که حدود 30 سال از عمر آن می گذرد، سالم مانده است.
مرحله دوم بیمارستان اسلام آباد فروردین 96 توسط وزیر بهداشت افتتاح شده بود.
برای ساخت این بخش 420 میلیارد ریال هزینه و هفت سال زمان صرف شد.
بیمارستان اسلام آباد به دلیل از کار افتادن بخش قابل توجهی از توان و تخریب امکاناتش، نتوانست خدمات دهی مناسبی به انبوه مجروحان زلزله یکشنبه شب ارائه کند.
به گفته حشمت الله فلاحت‌ پیشه، نماینده اسلام آباد غرب در مجلس 'بیمارستان‌ این شهرستان از اولین جاهایی بود که در زلزله ویران شد.'
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 432 کشته و بیش از هفت هزار و 717 مصدوم در استان داشته است.
در اسلام آباد غرب 23 نفر و در سرپل ذهاب 317 نفر کشته شده اند.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که کل غرب کشور تا بخش هایی از تهران را لرزاند و مردم چندین کشور منطقه به ویژه عراق آن را احساس کردند.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه 40 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7444/8066 خبرنگار:عبدالله الماسی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.