به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اعلام کرد: این نمایشگاه از 20 تا 25 آبان، آماده بازدید علاقه مندان است.
حجت الاسلام رحیم جعفری اظهار کرد: نمایشگاه کتاب کرمانشاه در روزهای یاده شده صبح ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها نیز از ساعت 15 تا 20 پذیرای عموم همشهریان خواهد بود.
وی گفت: 400 ناشر از سراسر کشور بیش از 50 هزار عنوان کتاب در 210 غرفه این نمایشگاه عرضه کرده اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: کتاب های نمایشگاه با 30 درصد تحفیف به مردم ارائه می شود که 20 درصد آن هنگام خرید بن و 10 درصد نیز توسط فروشندگان اعمال می شود.
وی تصریح کرد: سال گذشته حدود 25 میلیارد ریال بن کتاب به فروش رسید و پیش بینی می شود امسال نیز به همان مقدار شاهد فروش بن کتاب باشیم.

**کتاب معیار مهم سنجش بالندگی در جامعه است
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه نیز از کتاب و کتابخوانی به عنوان معیار مهم سنجش بالندگی در جامعه و وسیله ای برای رهایی از روزمره گی یاد کرد.
یوسف شاه حسینی اظهار داشت: ترویج کتاب و کتابخوانی باید از همان کودکی در فرد نهادینه شود.
وی به توجه ویژه مقام معظم رهبری به امر کتابخوانی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بر 10 برابر شدن گرایش به کتابخوانی تاکید کرده اند که تحقق و توجه به این فرموده برای همگان الزامی است.
وی با بیان اینکه مطالب موجود در کتب بسیار متنوع و متعدد است، افزود: این تنوع می تواند خواننده را از روزمرگی نجات دهد و وسیله ای برای رسیدن به دانایی و فرزانگی شود.
به گفته معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، مطالب موجود در یک کتاب خوب، نتیجه تفکر و اندیشه یک پژوهشگر و یا یک فیلسوف است و استفاده از چنین پژوهشی موجب توسعه و پیشرفت جامعه می شود.
وی با بیان اینکه هیچ وسیله ای حتی فضای مجازی هم نمی تواند جایگزین امر کتاب و کتابخوانی شود ادامه داد: اکنون گرایش به این مقوله چندان رضایت بخش نیست و جای تامل دارد
شاه حسینی یادآور شد، توجه به امر کتابخوانی حتی در آیات و روایات دینی نیز مورد توجه قرار گرفته که نباید از این امر غفلت شود.
8066/7460 خبرنگار:زهره کریم زاده ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.