مهدی عبدالمالکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این ادعیه شامل زیارت اربعین، زیارت عاشورا، زیارت امین الله، زیارت امام حسین (ع)، زیارت حضرت عباس (ع)، زیارت ائمه کاظمین و سامرا است.
وی افزود: همچنین در این ویژه نامه نقشه اماکن زیارتی و مسافت شهرهای مرزی و زیارتی و برگه نایب زیاره بودن هر زائر با نام یک شهید، قرار داده شده است.
عبدالمالکی ادامه داد: مهیا و آماده کردن اتوبوس برای دائرنمودن ایستگاه فرهنگی اربعین به صورت سیار، هماهنگی با اداره کل کتابخانه ها برای توزیع کتاب های مرتبط با حماسه عاشورا و استقرار دستگاه بلوتوث انبوه برای ارسال فایل کتاب ها و اقلام فرهنگی در ایستگاه سیار از دیگر برنامه ها و خدمات فرهنگی شهرداری محسوب می شود.
قائم مقام شهردار کرمانشاه در ادامه اظهار کرد: شهرداری کرمانشاه براساس ماموریت واگذار شده از سوی ستاد اربعین استان، مسئولیت کمیته خدمات شهری را به عهده گرفته است و در این راستا نیز آماده خدمتگزاری به زوار کربلاست.
وی تصریح کرد: ستاد اربعین در شهرداری کرمانشاه نیز شکل گرفته و امکانات موجود نیز برای خدمات رسانی مطلوب فراهم و مهیاست.
عبدالمالکی در پایان و با بیان اینکه رویکرد شهرداری در سالهای گذشته تسهیل‌گری و ساماندهی مشارکت مردم و میزبانی و اسکان زوار بوده است، افزود: با تشکیل کمیته خدمات شهری با مسئولیت شهرداری در ستاد اربعین در سال 96 نیز با رویکرد خدماتی و فرهنگی و با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و جذب مشارکت‌های مردمی می‌خواهیم در مسیر هرچه مردمی تر‌ شدن این خدمات گام برداریم.
طبق مصوبه ستاد اربعین کشور قرار شده تا 500 هزار زائر امسال از طریق مرز خسروی در قصرشیرین عازم مراسم اربعین شوند که البته تاکنون این اتفاق رخ نداده است.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.