به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام آیت عباسیان روز شنبه در یک نشست خبری که در سرسرای اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برگزار شد، به افتخار میزبانی مردم کرمانشاه از دیر باز از زوار اباعبدالله (ع) اشاره کرد و گفت: در این راستا مردم کرمانشاه به منظور کمک به زائرین بقاع متبرک اهل بیت (ع) در کشور عراق، موقوفاتی مانند کاروان سراها و زائر سراها وقف کرده اند.
وی گفت: از محل موقوفات کمک به زائران هفت موکب با گنجایش پذیرایی 100 هزار نفر در روز آماده شده که روزانه امکان اطعام 30 هزار نفر در سه وعده و اسکان چهار هزار فراهم است.
حجت الاسلام عباسیان اظهار داشت: فقط شهر قصرشیرین و مرز خسروی به تنهایی ظرفیت پذیرایی 70 هزار نفر در روز را دارند که با تلاش و همت استانداری کرمانشاه تمام زیرساخت ها مانند تامین برق و روشنایی موکب ها، پارکینگ ها، بزرگراه و جاده خسروی، تامین خطوط آب تلفن و اینترنت خدمات پزشکی و امنیت فراهم شده است.
وی با بیان اینکه هیچ گونه مشکل برای عبور راحت و آسان زائران اربعین از مرز رسمی خسروی وجود ندارد، گفت: پوشش زنده تلویزیونی و رادیو و سامانه اینترنتی از مرز خسروی برای آگاه سازی شهروندان از نحوی خدمت رسانی به زاو در ایام اربعین برقرار خواهد بود.
مدیرکل اوقاف استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مرز خسروی دروازه ایران به عراق از قدیم و ایام بوده است، گفت: نباید خدمت رسانی به مسافران اباعبدالله حسین و بقاع مطهر اهل بیت (ع) در کشورعراق فقط محدود به ایام محرم و اربعین باشد.
وی در ادامه موکبهای اوقاف استان را در امام زاده احمد در سنقر، امام زاده باقر در بیستون، چالابه در وردی شهر کرمانشاه، ماهیدشت، احمد بن اسحاق سرپل ذهاب، و 2 موکب در ورودی شهر قصرشیرین برشمرد که آمادگی کامل برای پذیرایی از زایرین را دارند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت در غرب ایران 370 کیلومتر با کشور عراق مرز مشترک دارد و مرز خسروی این استان به عنوان قدیمی ترین مرز رسمی 2 کشور مطرح است.
با بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین سال جاری پیش بینی می شود بیش از 500 هزار زائر از این مرز برای زیارت عازم عراق شوند.
3209/8066 خبرنگار:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.