به گزارش ایرنا، دکتر بهمن روشنی روز جمعه اعلام کرد: درصد اشغال این تخت های ویژه در بخش دانشگاهی بیش از 95 درصد است و این یعنی اینکه اکثر اوقات تخت خالی icu برای خدمت به بیمارانی که به مراقبت های ویژه نیاز دارند، وجود ندارد.
او اظهار کرد: با احتساب تخت های فعال استان و اینکه 10 درصد تخت های استان باید تخت ویژه باشد، اکنون 100 تخت icu کمبود داریم.
وی با اشاره به اینکه تعداد 28 تخت icu در سه قسمت در بیمارستان آیت اله طالقانی کرمانشاه به عنوان مرکز ترومای غرب کشور وجود دارد که درصد اشغال آنها بیش 98 درصد می باشد، افزود: این نشانگر آن است که معمولا هیچ گاه تخت icu خالی موجود نبوده و بیماران بلافاصله جایگزین می شوند.
دکتر روشنی گفت: در بخش جراحی مغز و اعصاب این بیمارستان نیز معمولا به ناچار برای ارائه خدمت به بیماران 10 تا 12 تخت اضافه یا فوق العاده در قسمت هایی از بخش از جمله در راهرو فعال می شود.
وی با اشاره به عکسی منتشر شده در فضای مجازی در مورد بیماری که بر روی تختی در راهرو بیمارستان قرار گرفته است، گفت: این بیمار که از ساعت پنج صبح برای عمل جراحی به اتاق عمل بیمارستان منتقل شده پس از انجام موفقیت آمیز عمل جراحی به دلیل نبود تخت icu خالی تا ساعت 14:30 روز پنجشنبه در ریکاوری اتاق عمل تحت نظارت بوده و از آن زمان به دلیل فرارسیدن زمان شستشوی اتاق عمل که جزو ضروریات می باشد، بیمار به بخش منتقل شده، تا تخلیه و آماده سازی تخت ویژه در کنار ایستگاه پرستاری و تحت نظر پرستاران قرار گرفته و کمتر از سه ساعت بعد به بخش icu منتقل گردیده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: هرچند این مورد به دلیل نبود تخت icu انجام گرفته اما روند مورد تایید ما نیست و با پوزش از مردم فهیم و صبور استان در تلاش هستیم تا در آینده نزدیک 28 تخت icu دیگر را نیز در این بیمارستان فعال کنیم و برنامه ریزی می کنیم تا در ماه های آینده این تخت ها به بهره برداری برسند.
وی افزود: دانشگاه به دنبال انتقال یکی از بخش های بیمارستان ایت الله طالقانی به مرکز دیگری نیز هست تا با فراهم کردن امکانات بیشتر، بتوانیم خدمت شایسته و درخور مردم را در این بیمارستان ارائه نماییم.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.